سیاهه روانی کالیفرنیا (CIP)

سیاهه روانی کالیفرنیا (CPI)

سیاهه روانی کالیفرنیا شامل ۱۸ مقیاس استاندارد است که هریک از مقیاس‌ها به منظور ارزیابی یکی از جنبه‌های مهم روانشناسی بین فردی ساخته شده است. مجموعه کامل سیاهه برآن است که از دیدگاه تعامل اجتماعی با مفهوم عامیانه یک بررسی جامع از شخص به عمل آورد. به طور اخص هر مقیاس به منظور پیش‌بینی آنچه یک شخص تحت شرایط معین اظهار خواهد کرد، یا انجام خواهد داد و شناسایی افراد از طریق توصیف ویژگی‌هایشان توسط کسانی که آنها را می‌شناسند، یا در یک زمینه خاص رفتار آنها را مشاهده می‌کنند طراحی شده است. برای سهولت کار با ترکیب مقیاس‌هایی که مفاهیم مرتبط با یکدیگر دارند، کلیه مقیاس‌ها در چهار طبقه بزرگ گروه‌بندی شده‌اند. منطق حاکم در این مقیاس‌های چهارگانه تفسیری است ۹ عاملی، بدین منظور که ساختار این طبقه الزاماً ماهیت روانسنجی ندارند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید. 

معرفی سیاهه روانی کالیفرنیا (CPI)

سیاهه روانی کالیفرنیا (CPI) یک سیاهه مداد ـ کاغذی خود اجراست که از ۴۸۰ گویه صحیح ـ غلط تشکیل شده است. معادل لاتین این پرسشنامه  California Psychological Inventory می‌باشد. سیاهه کالیفرنیا برای اجرای گروهی طراحی شده است، هرچند می‌توان آن را به طور فردی نیز اجرا کرد. این سیاهه در ابتدا برای افراد افراد بین ۱۲ تا ۷۰ سال به کار رفته است. در حالی که عمدتاً برای استفاده در مورد بزرگسالان جوان که از توانایی خواندن حداقل در سطح پاییه چهارم برخوردار هستند ساخته شده است. CIP در اصل توسط هریسون گاف تدوین گردیده و فرم اصلی آن در سال ۱۹۵۷ انتشار یافت.

نمره‌گذاری سیاهه روانی کالیفرنیا (CPI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل سیاهه روانی کالیفرنیا (CPI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده نمره‌گذاری کامل سوالات به همراه تمامی فرم‌های مربوط به نمره‌گذاری آورده شده است.

خرید و دانلود سیاهه روانی کالیفرنیا (CPI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود سیاهه روانی کالیفرنیا (CPI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل سیاهه روانی کالیفرنیا (CIP)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *