پرسشنامه ترس از صمیمیت (FIS)

پرسشنامه ترس از صمیمیت (FIS)

صمیمیت یکی از نیازهای اساسی بشر برای سلامت روانی و سازگاری روان‌شناختی است. افراد قسمت عمده وقت و تلاش خود را صرف دنبال کردن صمیمیت می‌کنند و در جستجوی کسی هستند که با او صمیمی شوند. همچنین این روابط می‌تواند با ترس و اضطراب همراه باشد. این افراد ممکن است نگران این باشند که آیا روابط‌شان موفق خواهد شد، آیا تکنیک‌های درستی را به کار می‌برند، و آیا اگر کسی را پیدا کردند در نهایت خوشحال خواهند بود؟ برای خیلی‌ها تجارب سخت کودکی و روابط شکست خورده بزرگسالی ترس آن‌ها را از این که صمیمیت واهی است و در نهایت آکنده از درد و ناکامی خواهد بود، تقویت می‌کند. روابط خیلی صمیمیانه منبع مهمی برای شادی فردی و حس معنا در زندگی است. در مقابل، فقدان صمیمیت یا افسردگی، عزت نفس پایین، اضطراب، رضایت ارتباطی پایین، و ایگو ضعیف در ارتباط است. همچنین اجتناب از روابط صمیمانه می‌تواند اثرات بدی بر سلامت هیجانی داشته باشد که منجر به تنهایی، انزوای هیجانی و پاسخ ناکارآمد به استرس می‌شود، بنابراین افرادی که از صمیمیت می‌ترسند در خطر مشکلات هیجانی به سر می‌برند.

معرفی پرسشنامه ترس از صمیمیت (FIS)

پرسشنامه ترس از صمیمیت (FIS) یک مقیاس ۳۵ سوالی خودگزارشی است که به منظور سنجش اضطراب‌های مربوط به روابط نزدیک توسط دسکاتنر و تلن در سال ۱۹۹۱ تهیه شده است. پرسش‌های این مقیاس دو زیرمقیاس را پوشش می‌دهند که عبارتند از رابطه با همسر و رابطه با دیگران.

نمره‌گذاری پرسشنامه ترس از صمیمیت (FIS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه ترس از صمیمیت (FIS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه ترس از صمیمیت (FIS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه ترس از صمیمیت (FIS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه ترس از صمیمیت (FIS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری ترس از صمیمیت

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *