پرسشنامه مشکلات بین فردی (IIP-32)

پرسشنامه مشکلات بین فردی (IIP-32)

در برخی نظریه‌های روان‌درمانی چنین تبیین شده است که روابط بین فردی هم می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکل باشد و هم به عنوان پیامد مشکلات روانی و جسمانی، زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. به طور مثال، در نظریه روان‌کاوی کلاسیک، با وجود تاکید فروید بر اهمیت تعارض‌های درون روانی در شکل‌گیری مشکلات، می‌بینیم که ویژگی‌های هریک از مراحل تحول و تعارض‌های درون روانی در شکل‌گیری مشکلات، می‌بینیم که ویژگی‌های هریک از مراحل تحول و تعارض‌های مرتبط با آن در اثر ارتباط فرد با والدین شکل می‌گیرد. اریک فروم اعتقاد دارد که ما برای یافتن معنا در زندگی باید از احساس انزوا بگریزیم و احساس تعلق و وابستگی را پرورش دهیم. وی بی‌همتایی را ناشی از تعامل بین مردم و جامعه آنها می‌داند. نظریه‌پردازان انسان‌گرا همچون راجرز معتقدند که نیاز به توجه مثبت شامل پذیرش، محبت و تایید شدن از جانب دیگران، مخصوصاً مادر در دوران کودکی است و رفتار کودک توسط مقدار عشق و محبتی شکل می‌گیرد که به او داده می‌شود. نظریه دلبستگی بالبی مبتنی بر این اساس است که انسان‌ها دارای یک کشاننده غریزی برای دلبستگی با فرد دیگر هستند. در واقع آنها از این طریق، نزدیکی هیجانی را جستجو می‌کنند. بر اساس این فرآیند، نیاز به ارتباطات بین فردی، امری ذاتی است و افرادی که قادر به دریافت موثر مراقبت فیزیکی و روانی مورد نیاز نیستند، رنج خواهند کشید. هنگام مواجهه با استرس و بحران، اگر فرد حمایت بین فردی کافی نداشته باشد، توانایی کمی برای رو به رو شدن با بحران دارد و این افراد مستعد پدیدآیی نشانه‌ها هستند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه مشکلات بین فردی (IIP-32)

پرسشنامه مشکلات بین فردی (IIP-32) که معادل انگلیسی آن Inventory of Interpersonal Problems می‌باشد، یک ابزار خودگزارش دهی است که گویه‌های آن در رابطه با مشکلاتی است که افراد به طور معمول در روابط بین‌فردی تجربه می‌کنند. این پرسشنامه در اصل ۳۲ گویه دارد که بارخام و همکاران در سال ۱۹۹۶ آن‌را طراحی نموده‌اند که در هنجاریابی ایرانی پرسش‌های آن به ۲۹ سوال تقلیل یافت. پرسشنامه حاضر دارای شش زیرمقیاس است که عبارتند از: صراحت و مردم‌آمیزی، گشودگی، در نظر گرفتن دیگران، پرخاشگری، حمایت‌گری، و مشارکت و وابستگی.

نمره‌گذاری پرسشنامه مشکلات بین فردی (IIP-32)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه مشکلات بین فردی (IIP-32) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت شش زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه مشکلات بین فردی (IIP-32)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه مشکلات بین فردی (IIP-32) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه مشکلات بین فردی (IIP-32)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری مشکلات بین‌فردی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *