تاثیرات بازاریابی و قابلیت های عملیاتی بر عملکرد مالی در بخش خرده فروشی انگلستان: دیدگاه مبتنی بر منابع

The impacts of marketing and operations capabilities on financialperformance in the UK retail sector: A resource-based perspective

تاریخ: ۲۰۱۴

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Industrial Marketing Management

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۷

تعداد صفحات فارسی: ۱۵

کد: ۲۰۲۰۳

چکیده فارسی

با بهره گیری از دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) شرکت، این مطالعه ارتباط بین عملیات بازاریابی، ظرفیت عملیات و عملکرد مالی را بررسی می‌کند. با استفاده از داده‌های ۱۸۶ شرکت خرده فروش در انگلیس، ما نتیجه گرفتیم که ظرفیت بازاریابی تاثیر قابل توجهی بر ظرفیت عملیات دارد و ظرفیت عملیات نیز با اثربخشی خرده فروشی به‌طور مثبت و قابل توجهی مرتبط است. همچنین نتایج نشان داد که  ظرفیت عملیات به‌طور کامل رابطه بین ظرفیت بازاریابی و عملکرد مالی را تعدیل می‌کند. یافته‌های این مطالعه بینشی عملی برای مدیران فراهم می‌کند تا قابلیت‌های عملکردی در حال توسعه را به منظور دستیابی به عملکرد مالی برتر بررسی کنند.

چکیده انگلیسی

Drawing upon the resource-based view (RBV) of the firm, this study investigates the relationships among marketing capability, operations capability, and financial performance. Using archival data of 186 retail firms in the UK, we findthat that marketing capability has a significant impact on operations capability, and that operations capability is significantly and positively related to retail efficiency. The results also suggest that operations capability fully mediates the relationship between marketing capability and financial performance. The findings of this study provide practical insights for practicing managers to consider when developing functional capabilities in order to achieve superior financial performance

مشخصات استنادی

Yu, W., Ramanathan, R., & Nath, P. (2014). The impacts of marketing and operations capabilities on financial performance in the UK retail sector: A resource-based perspective. Industrial Marketing Management, 43(1), 25-31

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله تاثیرات بازاریابی و قابلیت های عملیاتی بر عملکرد مالی در بخش خرده فروشی انگلستان: دیدگاه مبتنی بر منابع

مقاله “تاثیرات بازاریابی و قابلیت های عملیاتی بر عملکرد مالی در بخش خرده فروشی انگلستان: دیدگاه مبتنی بر منابع” در سال ۲۰۱۴ در مجله Industrial Marketing Management چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. همچنین بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله تاکنون بیش از ۱۳ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>