پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS)

رشد اجتماعی متضمن ارتباط سالم و منطبق با موقعیت است. از سوی دیگر، همراه با رشد در سایر مهارت‌ها، پرداختن به جنبه‌های اجتماعی زندگی و کسب آمادگی‌های لازم برای برقراری رابطه سالم با دیگران، یکی از چالش‌های فراروی دانش‌آموزانِ در حال رشد است. اجتماعی شدن فرایندی است که در آن هنجارها، مهارت‌ها، انگیزه‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای اجتماعی فرد شکل می‌گیرد تا ایفای نقش کنونی یا آتی او در جامعه مطلوب شناخته شود. در این فرآیند، اکتساب و به کارگیری مهارت‌های اجتماعی و چگونگی برقراری ارتباط و تعامل با دیگران، یکی از مؤلفه های اصلی رشد اجتماعی به خصوص در بین دانش‌آموزان محسوب می‌شود. از جمله ابزارهایی که برای سنجش مهات‌های اجتماعی نوجوانان وجود دارد پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS) است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS)

مقیاس مهارت‌های اجتماعی نوجوانان (TISS) توسط ایندربیتزن و فوستر در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است و حاوی ۳۹ عبارت شش‌ گزینه‌ای است که پاسخ‌دهنده پاسخ خود را در مورد هر عبارت، در دامنه‌ای از «اصلاً درست نیست» تا «همیشه درست است» ابراز می‌نماید. نسخه اصلی این سیاهه دارای ۴۰ عبارت است که یک عبارت به دلیل عدم انطباق با فرهنگ ایران حذف شده است (عبارت شماره ۲۲). این پرسشنامه دو زیرمقیاس دارد که عبارتند از بخش رفتارهای مثبت و سازگار اجتماعی و بخش رفتارهای منفی و ناسازگار اجتماعی.

نمره گذاری پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS) به صورت کامل کرده‌اند. در پایان نمره‌گذاری شما می‌توانید علاوه بر به دست آوردن نمره کلی، دو زیرمقیاس آن را نیز محاسبه نمایید.

خرید و دانلود پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS)

شما می‌توانیدر با خرید و دانلود پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌ معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS)

۵- پایه‌های نظری مهارت اجتماعی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه مهارت های اجتماعی نوجوانان (TISS)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *