پرسشنامه امیدواری اشنایدر و همکاران (HQ)

پرسشنامه امیدواری اشنایدر و همکاران (HQ)

از نظر مور نیز امید عموماً به عنوان یک مفهوم مثبت در نظر گرفته شده است که می‌تواند در زندگی افراد تغییراتی ایجاد کند. نان، امید را تمایل کلی به ساختن آینده و پاسخ مثبت به آینده‌ی ادراک شده می‌داند. اما دربحث روانشناسی مثبت‌گرا نیز بحث امید بسیار قابل توجه است. براین اساس تعریفی که از امید ارائه می‌شود عبارت است از: فردی که انرژی و انگیزه لازم را برای رسیدن به هدف‌های منطقی دارد و می‌داند که چه چیزی می‌خواهد و همچنین اینکه چگونه و ازچه راهی می‌تواند به هدف‌های خود برسد. چنین شخصی اگر دریک مسیر به مانع برخورد کرد ازمسیرهای دیگری اهداف خود را دنبال می‌کند. از نظر سلیگمن امید یکی ازسازه های روانشناسی مثبت است که به جای تمرکز صرف برضعف‌های انسان، توانمندی‌های اورا مورد توجه قرارمی‌دهد. اما کسی که همگان امید را با نام او می‌شناسند اسنایدر است. بنابراین تعریف او از امید تقریباً پذیرفته‌ترین تعریف محسوب می‌شود. اسنایدر و همکاران تعریف اختصاصی‌تری ازامید ارائه داده‌اند. یک شکل تعریف امید شامل این عبارت بود: امید یک حالت هیجانی مثبت است که براساس حس انگیزاننده متقابل ازعامل (انرژی به سوی هدف) ومسیرها (برنامه ریزی برای نیل به اهداف) به صورت موفقیت آمیز می‌باشد. دومین تعریف امید نیز توصیف می‌کند که: امید یک چیدمان شناختی است که براساس یک حس انگیزاننده متقابل ازعامل (تصمیم به سوی هدف) ومسیرها (برنامه ریزی برای نیل به اهداف) به صورت موفقیت آمیز می‌باشد.

معرفی پرسشنامه امیدواری اشنایدر و همکاران (HQ)

 پرسشنامه امیدواری (HQ)  اشنایدر و همکاران توسط اشنـایدر و همکاران در سال ۱۹۹۱ برای سنجـش امیـدواری سـاختـه شـد، دارای ۱۲ عبارت است و به صورت خودسنجی اجرا میشود. از این عبارات، ۴ عبارت برای سنجش تفکر عاملی، ۴ عبارت برای سنجش تفکر راهبردی، ۴ عبارت انحرافی است. بنابراین این پرسشنـامه دو زیر مقیاس عامل و راهبرد را اندازه گیری می کند.

نمره‌گذاری پرسشنامه امیدواری اشنایدر و همکاران (HQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه امیدواری اشنایدر و همکاران (HQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه امیدواری اشنایدر و همکاران (HQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه امیدواری اشنایدر و همکاران (HQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه امیدواری اشنایدر و همکاران (HQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری امید

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *