پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (CFI)

پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (CFI)

مطابق با نظریه انعطاف‌پذیری شناختی، سلامت رواتن یعنی پذیرش محیط‌های درونی و بیرونی خود فرد و تعهد به فعالیتهایی که از لحاظ ارزشمندی باثبات است. شکلهای مختلف آسیب‌شناسی روانی نیز بر اساس انعطاف‌پذیری شناختی به وسیله افراط در قوانین رفتاری و عاطفی ناسازگارانه یا به وسیله رفتارهایی ارزش محور و حسایت به احتمالات که مربوط به آینده است، شرح داده می‌شوند. انعطاف‌پذیری شناختی می‌تواند فکر و رفتار فرد را در پاسخ به تغییرات شرایط محیط سازگار کند. بر این اساس شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انعطاف‌پذیری شناختی با بهزیستی روانی و آسیب‌پذیری در طیف گسترده‌ایی از ناراحتی که شامل افسردگی، اضطراب و ناراحتی‌های روانی و آسیب‌پذیر در طیف گسترده‌ایی از ناراحتی که شامل افسردگی، اضطراب، و ناراحتی‌های روانی عمومی می‌شود، رابطه دارد. با توجه یه اینکه افراد دارای اختلالات خلقی با استفاده از نشخوارهای فکری به دنیای درونی خود فرو می‌ورند و برای مثال افسردگی خود را تقویت می‌کنند، کسانی که انعطاف‌پذیری شناختی ندارند به هنگام احساس غم به سمت نشخوار فکری گرایش می‌یاند زیرا به دشواری می-توانند برای رهایی از چنین احساساتی روشهای مقابله‌ای جایگزین بیابند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (CFI)

پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (CFI) توسط دنای و ونادروال در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است. این پرسشنامه مشتمل بر ۲۰ سوال می‌باشد. این پرسشنامه برای ارزیابی میزان پیشرفت فرد در کار بالینی و غیربالینی و برای ارزیابی میزان پیشرفت فرد در ایجاد تفکر انعطاف‌پذیر در درمان شناختی ـ رفتاری افسردگی و سایر بیماریهای روانی به کار می‌رود. در ایران و در پژوهش شاره و همکاران سه زیر مقیاس برای این پرسشنامه بدست آمده است که عبارتند از جایگزین‌ها، کنترل، و جایگزین‌هایی برای رفتارهای انسانی.

نمره‌گذاری پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (CFI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (CFI) کرده‌اند. علاوه بر این، سوالات مربوط به هریک از خرده‌مقیاس‌ها نیز در فایل مربوطه ارائه شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (CFI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (CFI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی (CFI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری انعطاف پذیری شناختی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *