پرسشنامه اضطراب در تعاملات اجتماعی (SIAS)

پرسشنامه اضطراب در تعاملات اجتماعی (SIAS)

اختلال اضطرابی اجتماعی اختلالی شایع، مزمن و ناتوان‌کننده است. کسلر برگلوند، دملر، جن و ولترز شیوع اختلال اضطراب اجتماعی را ۱/۱۲ درصد و شیوع یک‌ساله آن را ۵/۴ درصد گزارش کردند. این اختلال سومین اختلال روانی و شایع‌ترین اختلال اضطرابی است. ویژگی اصلی اختلال اضطراب اجتماعی، ترس آشکار و مستمر از یک یا چند موقعیت اجتماعی یا عملکردی است که شخص در معرض دید اشخاص ناآشنا، یا احتمالاً در معرض توجه دیگران قرار می‌گیرد. فرد از این واهمه دارد کاری انجام دهد که موجب تحقیر یا شرمندگی او شود. قرار گرفتن در معرض موقعیت‌های اجتماعی ترس‌آور در آنها تقریباً همیشه به اضطراب منجر می‌شود. اجتناب، اضطراب انتظاری، یا پریشانی در موقعیت‌های اجتماعی یا عملکردی به‌طور قابل‌توجهی با فعالیت‌های عادی، کارکرد شغلی، تحصیلی یا فعالیت‌ها و روابط اجتماعی فرد تداخل می‌کند. اختلال اضطراب اجتماعی اکثراً در اوایل کودکی یا نوجوانی شروع می‌شود و یک دوره بدون وقفه را طی می‌کند. بیشتر افراد دارای فوبی اجتماعی به دنبال درمان نیستند و حدود ۷۰ – ۸۰ درصد افراد دارای اختلال تشخیص ثانویه اختلال‌های همایندی مانند فوبی اختصاصی، اگورافوبیا، افسردگی اساسی و سوءمصرف و وابستگی به الکل را دریافت می‌کنند. درگذر زمان افزایش ناتوانی، کاهش کیفیت زندگی و افزایش همایندی با اختلالات روانی ثانویه در افراد دارای اختلالات اضطراب اجتماعی انتظار می‌رود. تیفلورس و فورمارک در سوئد، شیوع اختلال اضطراب اجتماعی را ۱/۱۶ درصد گزارش کردند. نسبت زن به مرد مساوی و یا ۳ به ۲ ذکر شده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه پرسشنامه اضطراب در تعاملات اجتماعی (SIAS)

پرسشنامه اضطراب در تعاملات اجتماعی (SIAS) در سال ۱۹۹۲ توسط هیمبرگ و همکاران طراحی شد. این پرسشنامه شامل ۲۰ سوال می‌باشد.

نمره‌گذاری پپرسشنامه اضطراب در تعاملات اجتماعی (SIAS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه اضطراب در تعاملات اجتماعی (SIAS) کرده‌اند. در فایل ارایه شده سوالاتی که نمره‌گذاری معکوس دارند نیز مشخص شده‌اند.

خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب در تعاملات اجتماعی (SIAS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب در تعاملات اجتماعی (SIAS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه اضطراب در تعاملات اجتماعی (SIAS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری اضطراب اجتماعی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *