پرسشنامه اعتیاد به کار (WART)

پرسشنامه اعتیاد به کار (WART)

اعتیاد کاری را به عنوان غرق شدن در کار و غالب شدن کار بر فرد توصیف نموده‌اند که اغلب باعث از دست رفتن روابط اجتماعی فرد و بی‌توجهی به وظایف دیگر انسانی مانند تربیت فرزند و همسر داری می‌شود. اعتیاد به کار اغلب در میان افراد کمال‌گرا پدید می‌آید به طوری که آن‌ها صرفاً به واسطه کار خود حس ارزشمند بودن را تجربه می‌کنند. اعتیاد به کار، سندرم کار کردن افراد در طی ساعات طولانی است، ضمن آن‌که امکان گسست آن‌ها از فضای کاری فراهم نیست. برای افراد معتاد به کار، کار بالاترین اهمیت را در فهرست امور زندگی دارد و به خاطر الزامات کار نمی‌توانند زمان کافی به خانواده و دوستان اختصاص دهند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه اعتیاد به کار (WART)

پرسشنامه اعتیاد به کار (WART) که عنوان دقیق آن خطر ابتلا به اعتیاد به کار  است یک پرسشنامه ۲۵ سوالی می‌باشد که در سال ۱۹۹۹ توسط رابینسون ساخته شد. در این پرسشنامه از آزمودنی خواسته می‌شود تا برطبق شرایط کاری‌اش یکی از گزینه‌هایی که بهترین توصیف را از آن شرایط دارد را انتخاب کند. این پرسشنامه در یک طیف لیکرت چهار گزینه‌ای از کاملاً نادرست تا کاملاًدرست نمره‌گذاری می‌شود. جمع نمرات فرد بین ۲۵ تا ۱۰۰ قرار دارد. همچنین این پرسشنامه دارای  ۵ زیرمقیاس است که عبارتند از: تمایل وسواسی به کار کردن، کنترل، تخریب روابط و جذب شدن فرد در خود، ضعف در به عهده گرفتن نقش‌های مختلف و خود ارزشی.

نمره گذاری پرسشنامه اعتیاد به کار (WART)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نسخه کامل پرسشنامه اعتیاد به کار (WART) کرده‌اند. در پژوهش‌های انجام شده در ایران اغلب از نسخه‌های قدیمی یا فاقد اعتبار این پرسشنامه استفاده می‌شود. در دستوالعمل آماده شده نمره گذاری کامل به همراه نحوه محاسبه زیرمقیاس‌ها آورده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه اعتیاد به کار (WART)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اعتیاد به کار (WART) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه اعتیاد به کار (WART)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه اعتیاد به کار (WART)

 ۶- معرفی کامل سازه اعتیاد به کار

 ۶- پاسخگویی سریع به سوالات شما

2 پاسخ
  1. افسانه
    افسانه گفته:

    سلام پرسشنامه اعتیاد به کار به زبان اصلی میخوام
    انگلیسی باشه میشه راهنمایی کنید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *