پرسشنامه اضطراب مرگ کالت لستر (CL-FODS)

پرسشنامه اضطراب مرگ کالت لستر (CL-FODS)

استرس و اضطراب در زندگی روزمره، برای توصیف حالات و احساسات، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. اضطراب مرگ، افکار، ترس‌ها و هیجانات آگاهانه و ناخودآگاه درباره آن واقعه نهایی زندگی مرگ و مردن است. اضطراب مرگ، مفهومی پیچیده می‌باشد که نمی‌توان آن را به سادگی توضیح داد و به طور کلی مشتمل بر مفاهیم ترس از مرگ خود و دیگران است. مرگ پدیده بیگانه‌ای نیست که از بیرون به قلمرو حیات تجاوز کند. مرگ تصادف نیست بلکه یک قانون است که از همان ابتدای حیات با زندگی پیوستگی دارد. به این ترتیب، انسان را از تفکر در باب مرگ و کوشش برای شناخت آن گریزی نیست، اما این تفکر در باب مرگ بهایی دارد که انسان باید بپردازد و آن سپری کردن عمری در سایه ترس از مرگ است. مرگ واقعیتی اجتناب‌ناپذیر است و هر شخصی ممکن است نسبت به آن برداشت و واکنشی منحصر به فرد داشته باشد. مگر به خاطر ماهیت پر از ابهامش، برای بسیاری از انسان‌ها به صورت تهدیدآمیز جلوه می‌کند. اضطراب و ترس از مرگ در میان تمام فرهنگ‌ها متداول است و گروه‌ها و ادیان مختلف به طرق گوناگون با آن برخورد می‌کنند. از آنجایی که مرگ هرگز تجربه نشده و هیچ کس آن را به وضوح لمس نکرده همه به نوعی در مورد آن دچار اضطراب هستند ولی هرکس بنابر عوامل معینی درجات مختلفی از اضطراب مرگ را تجربه می­‌کند. اضطراب مرگ به عنوان یک ترس غیرعادی و بزرگ از مرگ همراه با احساساتی از وحشت از مرگ یا دلهره هنگام فکر به فرآیند مردن یا چیزهایی که پس از مرگ رخ می‌­دهند تعریف می­‌شود. اضطراب مرگ صرفاً یک اضطراب دور دست نیست که در پایان راه به انتظار ما نشسته باشد. اضطراب نهفته­‌ای است که به نهان­‌گاه­‌های احساس رخنه می­‌کند تا جایی که گویی طعم مرگ را در همه چیز می­‌چشیم. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه اضطراب مرگ کالت لستر (CL-FODS)

مقیاس اضطراب مرگ کالت – لستر (CL-FODS) یک ابزار خودسنجی ۳۲ آیتمی است که برای اندازه‌گیری میزان ترس و اضطراب مربوط به مرگ می‌باشد. فرم ابتدایی این مقیاس توسط کالت و لستر طراحی شد و در ایران برای اولین بار طی پژوهشی اسماعیلی و نادری، فرم تجدید نظر شده این مقیاس را به کار بردند. این پرسشنامه مشتمل بر ۴ زیر مقیاس می‌باشد.

نمره‌گذاری پرسشنامه اضطراب مرگ کالت لستر (CL-FODS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه اضطراب مرگ کالت لستر (CL-FODS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب مرگ کالت لستر (CL-FODS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب مرگ کالت لستر (CL-FODS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه اضطراب مرگ کالت لستر (CL-FODS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری اضطراب مرگ

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *