پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT)

پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT)

خوش بینی تمایل به اتخاذ امیدوارانه‌ترین دیدگاه است و به یک پیش‌آمادگی عاطفی و شناختی در خصوص اینکه چیزهای خوب در زندگی مهمتر از چیزهای بد است اشاره دارد. خوش‌بینی مستلزم این است که چگونه یک شخص پیامدها و نتایج وقایع زندگی را ارزیابی و پیش‌بینی می‌کند. افراد خوش‌بین عموماً معتقدند که همه کارها در جهت صحیح پیش می‌رود اما افراد بدبین همیشه انتظار دارند کارها در جهت نامطلوب پیش رود و نتایج بدی به بار آورد. از جمله ابزارهایی که برای ارزیابی خوش‌بینی و بدبینی ساخته شده است پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT) است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT)

شییر و کارور در سال ۱۹۸۵ برای ارزیابی خوش بینی سرشتی، آزمون جهت‌گیری زندگی را تدوین کرده و بعدها آن را مورد تجدید نظر قرار دادند. نوع خوش‌بینی که توسط این آزمون ارزیابی می‌شود، یک صفت مطلوب شخصیتی است که مشخصه آن انتظارات مطلوب شخصی در آینده است. آزمون جهت‌گیری زندگی در ابتدا شامل ۸ ماده بود. ۴ ماده آن بیانگر خلق خوش بینانه و ۴ ماده بیانگر خلق بدبینانه است و پاسخ دهندگان در یک مقیاس چند درجه‌ای میزان موافقت یا عدم موافقت خود را با هریک از جملات اعلام می‌کردند. نسخه نهایی این آزمون ۱۰ سوال دارد اما در اصل این آزمون با ۶ سوال به دنبال سنجش دو عامل تلقی خوشبینامه و تلقی بدبینانه است.

نمره گذاری پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT) کرده‌اند. در فایل ارائه شده نحوه محاسبه نمرات وارونه و نمرات زیرمقیاس‌ها نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

 ۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه جهت گیری زندگی (LOT)

 ۶- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *