پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G)

مارسیا در پارادایم پایگاه هویت، بحران هویت را در دو مقوله یعنی میزان کاوش فردی در مراحل شخصی یا موقعیتی و میزان تعهد فرد به این مسایل مفهوم سازی کرده است. وی این دوسازه را از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته عملیاتی کرده است. پیشتر، نظریه پردازی در مورد مفهوم هویت در نظریه اریکسون اعتلاء یافت. اریکسون این نظریه را ارایه داد که افراد هشت مرحله متوالی رشد روانی – اجتماعی را پشت سر می‌گذارند، که هر کدام بر اساس موفقیت مرحله قبل استوارند. فرضیه اول این است که بیشترین مشکلات رشدی طی دوره نوجوانی یعنی مرحله پنجم رشد روی می‌دهد. این مرحله هویت دربرابر سردرگمی نقش به عنوان بحران هویت در نظر گرفته شده است. تجارب در این مرحله رشد می‌تواند به طور مستقیم بر مراحل بعدی زندگی اثر بگذارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G)

پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G) را بروزنسکی در سال ۱۹۸۹ برای اندازه‌گیری فرآیندهای شناختی – اجتماعی که نوجوانان در برخورد با مسائل مربوط به هویت به کار می‌برند، ساخته است. این مقیاس دارای ۴۰ سوال و سه سبک هویتی اطلاعاتی، هنجاری، سردرگم – اجتنابی بعلاوه یک مقیاس تعهد است. این مقیاس سبک هویتی محسوب نمی‌شود بلکه صرفاً برای تحلیل ثانویه به کار برده می‌شود.

نمره گذاری پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G) نموده‌اند. در فایل آماده شده نحوه نمره‌گذاری هر عبارت، نمره‌گذاری ماده‌های وارونه، و محاسبه زیرمقیاس‌ها آمده است که عبارتند از:

سبک هویتی اطلاعاتی

سبک هویتی هنجاری

سبک هویتی سردرگم – اجتنابی

مقیاس تعهد

خرید و دانلود پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

 ۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه سبک هویت (ISI-6G)

 ۶- معرفی کامل سازه هویت

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *