عوامل سازمانی برای پشتیبانی از مدیریت دانش و نوآوری

Organizational factors to support knowledge management and innovation

تاریخ: ۲۰۱۱

پایگاه: امرالد

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Journal of Knowledge Management

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۲۶

تعداد صفحات فارسی: ۲۴

کد: ۱۰۱۰۸

چکیده فارسی

هدف: هدف این مقاله بررسی این مطلب است که چگونه عوامل سازمانی از قبیل ارزش‌های فرهنگی، رهبری و شیوه‌های منابع انسانی بر شیوه‌های اکتشاف و بهره‌برداری از دانش و نوآوری از طریق یک مطالعه تجربی تأثیر می‌گذارند. طراحی/ روش‌شناسی/ رویکرد: از دیدگاه دانش‌محور شرکت، شش فرضیه ایجادشده و به‌ طور آماری در یک نمونه شامل ۱۱۱ شرکت اسپانیایی متعلق به صنایع نوآور آزمون شده است. روش‌شناسی تحقیق باهدف جمع‌آوری داده با ملاحظه یافته‌های شیوه‌های مدیریت دانش و بعضی جنبه‌های سازمانی مرتبط در شرکت‌ها انجام‌ شده است. یافته‌ها: این مقاله شواهدی از اثر تعدیل‌گر فرهنگ دانش‌محور، رهبری دانش‌گرا و شیوه‌های منابع انسانی دانش‌محور در ارتباط با اکتشاف دانش و شیوه‌های بهره‌برداری و خروجی‌های نوآوری سازمان‌ها را نشان می‌دهد. مشابه ادبیات گذشته، پیشنهاد می‌شود که شیوه‌های مدیریت دانش در نوع خودشان برای هدف نوآوری مهم هستند. هنگامی‌که برخی از توانمند سازها – عوامل سازمانی برای غلبه بر موانع انسانی در برابر مدیریت دانش- به‌طور مناسب ایجادشده‌اند، ظرفیت نوآوری شرکت می‌تواند به‌طور موفقیت‌آمیزی بهره‌برداری گردد. محدودیت‌ها/ مفاهیم تحقیق: تحقیق به صنایع با نرخ نوآوری بالا محدود است. مطالعات آینده شامل صنایع دیگر و شرکت‌هایی با تنوع بیشتر خواهد بود. مفاهیم کاربردی: نتایج این مطالعه پیشنهاد می‌دهد که مدیران به‌ منظور اینکه به نتایج سطوح بالای نوآوری در شرکت برسند باید به شیوه‌های اکتشاف و بهره‌برداری هماهنگ با چندین توانمندساز سازمان توجه کنند. اصالت/ ارزش: این مقاله شواهد تجربی جدیدی حاکی از رابطه بین مدیریت دانش، عناصر سازمانی از قبیل، فرهنگ، رهبری، شیوه‌های منابع انسانی و نوآوری در نمونه بزرگی از شرکت‌ها است. تا به امروز، تحقیقات تجربی در خصوص این روابط عمدتاً محدود به مطالعات موردی توصیفی بوده است و درنتیجه فقدان شواهد تجربی با نمونه‌های زیادی از شرکت‌ها وجود دارد.

چکیده انگلیسی

    Purpose: The purpose of this paper is to analyze how organizational factors such as cultural values, leadership and human resource (HR) practices influence knowledge exploration and exploitation practices and innovation via an empirical study. Design/ methodology/ approach: From the knowledge‐based view of the firm, six hypotheses were established and statistically tested in a sample of 111 Spanish companies belonging to innovative industries. Survey methodology was used with the aim of gathering data regarding knowledge management (KM) practices and certain, related organizational aspects in firms. Findings: This paper provides evidence of a moderating effect of knowledge‐centered culture, knowledge‐oriented leadership and knowledge‐centered HR practices in the relationship between knowledge exploration and exploitation practices and innovation outcomes of companies. In line with previous literature, it is suggested that although KM practices are important on their own for innovation purposes, when certain enablers – organizational factors to overcome human barriers to KM – are properly established, the innovation capacity of the firm can be more successfully exploited. Research limitations/ implications: The research is limited to high rate innovation industries. Future studies will include other industries and a more diverse sample of firms. Practical implications: The results of this study suggest that managers should place attention on knowledge exploration and exploitation practices along with several organizational enablers in order to achieve high levels of innovation results for the company. Originality/ value: This paper provides new empirical evidence on the relationships between KM, organizational elements such as culture, leadership, HR practices, and innovation in a large sample of firms. To date, the empirical research of these relations has been mainly limited to descriptive case studies and there is thus a lack of empirical evidence with large samples of firms

مشخصات استنادی

Donate, M. J., & Guadamillas, F. (2011). Organizational factors to support knowledge management and innovation. Journal of Knowledge Management, 15(6), 890-914

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله عوامل سازمانی برای پشتیبانی از مدیریت دانش و نوآوری

مقاله “عوامل سازمانی برای پشتیبانی از مدیریت دانش و نوآوری” در سال ۲۰۱۱ در مجله Journal of Knowledge Management چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی امرالد نمایه شده است. این مقاله به بررسی تاثیر عوامل سازمانی از قبیل ارزش‌های فرهنگی، رهبری و شیوه‌های منابع انسانی بر شیوه‌های اکتشاف و بهره‌برداری از دانش و نوآوری پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۵۷ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>