دانلود پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ)

معرفی پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ)

رضایت شغلی یکی از مباحث اصلی در حیطه روانشناسی و مشاوره شغلی و رشته‌های مختلف دیگر است. دلیل اهمیت رضایت شغلی این است که این متغیر می‌تواند بر کارایی و افزایش بهره‌وری کارکنان کمک بسیاری نماید. رضایت شغلی از نظر پژوهشگران به معنی توانایی محیط کاری در برآورده کردن نیازهای کارکنان است. از این رو رضایت شغلی را می‌توان به بهترین وجه یک فرایند ارزشیابی دانست. بنابراین آنچه را که یک فرد در محیط شغلی دارد در برابر آنچه خواستار آن است نشانگر رضایت شغلی است.

اگرچه پرسشنامه‌های مطرحی همچون شاخص توصیفی شغل (JDI) برای ارزشیابی رضایت شغلی وجود دارد اما مطرح‌ترین ابزار در این زمینه پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ) است.  پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا  (MSQ) اولین بار توسط برافیلد و روث در دانشگاه مینه سوتا و با ۱۰۰ سوال طراحی و ساخته شد. بعدها وایس، داویس و انگلند لافکویست در سال ۱۹۶۷ آن را بررسی و اصلاح نمودند و سوالات آن را به ۲۰ سوال کاهش دادند. این پرسشنامه دارای ۲۰ ماده است که در یک مقیاس ۵ درجه ای به صورت خیلی ناراضیم، ناراضیم، تاحدودی راضیم، راضیم و خیلی راضیم نمره گذاری می شود و کسب نمره بالاتر به معنی داشتن رضایت شغلی بیشتر است. بر طبق بسیاری از مطالعات دو زیرمقیاس برای این پرسشنامه وجود دارد که عبارتند از: رضایت شغلی درونی  و رضایت شغلی بیرونی.

نمره گذاری پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ)

در زمینه نمره گذاری پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ)، منبع قابل اطمینانی در ایران وجود ندارد. موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی پرسشنامه به همراه نمره گذاری کامل و دستورالعمل محاسبه زیرمقیاس‌های آن کرده است.

خرید و دانلود پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- فایل ورد پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۲- نمره گذاری کامل و زیرمقیاس‌ها برای اولین بار در ایران

۳- روایی و پایایی ایرانی پرسشنامه با رفرنس معتبر

۴- تاریخچه تدوین پرسشنامه

۵- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *