پرسشنامه اضطراب کتل (CAQ)

پرسشنامه اضطراب کتل (CAQ)

پرسشنامه اضطراب کتل (CAQ)

شاید کمتر کسی را بتوان یافت که اضطراب را تجربه نکرده باشد. اضطراب به عنوان حالت هیجانی ناخوشایند و شدیدی در نظر گرفته می‌شود که دارای دو نشانه اصلی است که عبارتند از نشانه‌های فیزیکی و روان‌شناختی. در واقع می‌توان اضطراب را شامل احساس تنش، نگرانی و عصبی بودن دانست. اضطراب به دو نوع تقسیم می‌شود: تسهیل کننده  و ناتوان کننده. اگر احساس ترس و بی‌قراری توسط یک شرایط یا موقعیت خاص در فرد ایجاد شود، این نوع از اضطراب زودگذر و طبیعی است و به همین دلیل اضطراب حالت نامیده می‌شود که در مقابل اضطراب صفت قرار دارد. در اضطراب صفت فرد دائماً دچار اضطراب است و این شرایط جزئی از زندگی روزمره او است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

پرسشنامه اضطراب کتل (CAQ)  توسط ریموند برنارد کتل  ساخته شده است. این مقیاس شامل ۴۰ سوال است که مقیاس اضطراب تست ۱۶ عاملی شخصیت کتل را تشکیل می‌دهد. ۲۰ سوال اول اضطراب پنهان (صفت) و ۲۰ سوال دوم اضطراب آشکار (حالت) را اندازه‌گیری می‌کند. این مقیاس می‌تواند برای زنان و مردان بعد از ۱۴ سالگی در اکثر فرهنگ‌ها به کار برده شود.

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب کتل (CAQ)

این پرسشنامه دارای نمره‌گذاری پیچیده‌ای است. نمره گذاری پرسشنامه اضطراب کتل (CAQ) به صورت کامل توسط موسسه ایران تحقیق آماده شده است. شما می‌توانید دو زیرمقیاس اضطراب آشکار و پنهان را برای آن محاسبه نمایید و نمره نهایی به دست آمده را نیز از نظر شدت بر طبق راهنمای پرسشنامه تفسیر نمایید.

خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب کتل (CAQ)

شما با خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب کتل (CAQ) از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه به همراه زیرمقیاس‌ها

۵- پایه‌های نظری اضطراب

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *