دانلود پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS)

اضطراب متغیری است که اثری دوسویه بر زندگی انسان‌ها دارد. میزان متناسبی از اضطراب می‌تواند یک پاسخ سازشی بهنجار به حساب آید، اما وقتی شدت اضطراب زیاد می‌شود تبدیل به یک اختلال بالینی می‌شود و می‌تواند کارکردهای زندگی فرد را مختل سازد. پرسشنامه‌های بسیاری برای سنجش اضطراب در میان جمعیت بالینی و جمعیت عادی ساخته شده است که از جمله آن‌ها پرسشنامه اضطراب بک (اینجا را ببینید) و پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS) می‌باشند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS)

پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS) که گاهاً پرسشنامه اضطراب زانک نیز خوانده می‌شود دارای معادل انگلیسی Self Rating anxiety scal است و توسط زونگ (Zung) در سال ۱۹۷۰ طراحی شده است. مقیاس اضطراب زونگ جهت سنجش اضطراب طراحی شده و دارای ۲۰ ماده ۴ گزینه‌ای است که عبارتند از: هیچگاه، گهگاه، بیشتر اوقات و تقریباً همیشه. سوالات این پرسشنامه بر مبنای نشانگان بدنی-عاطفی طراحی شده‌اند. به دلیل اینکه برخی ماده‌ها به صورت وارونه نمره گذاری می‌شوند مراجع کمتر می‌تواند پاسخ یکسان به همه گزینه‌ها بدهد. همچنین تعدادی از سوالات این مقیاس بر نشانگان مثبت اضطراب و تعدادی دیگر نیز بر نشانگان منفی تاکید دارند.

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS)

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS) به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است. شما می‌توانید پس از به دست آوردن نمره پرسشنامه، بر اساس دستورالعمل موجود در داخل فایل، آن را به ترتیب زیر تفسیر نمایید:

اضطراب نرمال

اضطراب خفیف

اضطراب شدید

اضطراب خیلی شدید

خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه به همراه نحوه تفسیر و نمرات برش

۵- پایه‌های نظری اضطراب

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه به صورت کامل

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *