مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف فرم کوتاه (RSPWB-SF)

تقریباً ۶۰ سال پیش سازمان بهداشت جهانی سلامت را به عنوان حالتی از بهزیستی کامل جسمی، ذهنی، و اجتماعی تعریف کرد. سلامت یک مفهوم چند بعدی است که علاوه بر بیمار و ناتوان نبودن، احساس شادکامی و بهزیستی را نیز در برمی‌گیرد. اغلب روانپزشکان، روانشناسان و محققان بهداشت روانی جنبه‌های مثبت سلامت را نادیده می‌گیرند. در اواخر دهه ۸۰ میلادی، ریف مدلی چندبعدی از بهزیستی روانشناختی را به عنوان تلاش برای شکوفا کردن قابلیت‌های وجودی انسان گسترش داد. این مدل، بهزیستی روانشناختی را فرآیند رشد همه جانبه‌ای می‌داند که در طول عمر گسترده شده است. مدل ریف از مهم‌ترین مدل‌های حوزه بهزیستی روانشناختی به شمار می‌رود. در این دیدگاه بهزیستی به معنای تلاش برای استعلا و ارتقاست که در تحقق استعدادها و توانایی‌های فرد متجلی می‌شود. ریف و همکاران بیش از هرچیز تلاش کردند براساس مبانی فلسفی ملاک‌های زندگی مطلوب یا اصطلاحاً «زندگی خوب» را تعیین و دسته‌بندی کنند.

معرفی مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف فرم کوتاه (RSPWB-SF)

مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف  فرم کوتاه (RSPWB-SF) توسط ریف در سال ۱۹۸۹ طراحی و در سال ۲۰۰۲ مورد تجدید نظر قرار گرفته است. فرم کوتاه این پرسشنامه برگرفته از فرم اصلی با ۱۲۰ سوال است. این نسخه، مشتمل بر ۶ عامل است که عبارتند از: استقلال، تسلط بر محیط، رشد شخصی، عامل ارتباط مثبت با دیگران، هدفمندی در زندگی، و پذیرش خود.

نمره گذاری مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف فرم کوتاه (RSPWB-SF)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف  فرم کوتاه (RSPWB-SF) کرده‌اند. در فایل آماده شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و شیوه محاسبه نمرات وارونه، شش زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف فرم کوتاه (RSPWB-SF)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف  فرم کوتاه (RSPWB-SF) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف فرم کوتاه (RSPWB-SF)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف فرم کوتاه (RSPWB-SF)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط بهزیستی روانشناختی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *