عجیب ترین پارک های دنیا

عجیب ترین پارک های دنیا

در اینجا قصد داریم چند نمونه از پارک ها یا زمین های بازی بسیار زیبا و عجیب دنیا را معرفی کنیم:

۱- Nishi-Rokuge (پارک تایرها) در توکیوی ژاپن

در زبان ژاپنی Nishi-Rokuge به معنی پارک تایرها می باشد. در این پارک تعداد بسیار زیادی تایر وجود دارد که کودکان و حتی بزرگسالان می توانند با استفاده از آنها پل، هیولا، پرنده، خانه و موارد مشابه را بسازند. کف این پارک همانطور که در عکس مشاهده می کنید از شن می باشد.

پارک ژاپن

۲- پارک میوه سوئد

در جنوب شهر استکهلم سوئد، پارکی وجود دارد که بخش های آن متشکل از موز، گیلاس، پرتقال، هندوانه و میوه های دیگر می باشد. ایده اصلی این پارک به این دلیل بسیار جالب می باشد که به کودکان اهمیت خوردن میوه ها و آشنایی با آنها را نشان می دهد. مطالعه ای که بر روی شهروندان استکهلم انجام شد نشان داد که چاقی از ۸/۵ درصد به ۲۱ درصد در افراد رسیده است. ساخت چنین پارک هایی می تواند شهروندان و مخصوصا کودکان را ترغیب نماید تا از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کرده و از میوه ها و غذا های سالمتری استفاده کنند.

پارک

۳- پارک Clemyjontri در ویرجینیای آمریکا

پارک Clemyjontri جزو معدود پارک هایی در جهان بشمار می آید که کودکان یا افراد دارای معلولیت جسمی می توانند در کنار افراد سالم به بازی و سرگرمی بپردزاند. کل پارک طوری طراحی شده است که می توان با ویلچر تردد نمود و سطح آن از موادی ساخته شده است که لغزنده نمی باشد. نام این پارک برگرفته از حروف اول اسامی چهار فرزند یک فرد خیر به نام آدل لبویتز می باشد.

پارک

۴- پارک فناوری زابیل در دبی

این پارک را می توان تنها پارکی در جهان دانست که بر اساس پس زمینه ای از تکنولوژی ساخته شده است. این پارک دو ناحیه دارد که در هر یک از آنها نمایشگاههایی از انرژی های جایگزین برای آینده، نمایشگاههایی از تکنولوژی های پیشرفته برای تبادلات انسانی، و مازی که بر اساس منظومه شمسی ساخته شده است، می باشد.

پارک

۵- پارک Pruessen  در برلین آلمان

این پارک شاید تنها پارکی باشد که صرفا برای سالمندان ساخته شده است. در واقع، افراد زیر ۱۶ سال اجازه وارد شدن به این پارک را ندارند.  تمامی تجهیزات این پارک طوری ساخته شده است که ارتفاع آنها بالاتر از ۵ فوت می باشند که متناسب سریع ترین گروه جمعیتی در حال رشد کشور آلمان یعنی سالمندان است. ایده اصلی این پارک در حقیقت ترغیب این گروه سنی برای انجام ورزش و فعالیت می باشد.

پارک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *