مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS)

مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS)

در طی دو دهه اخیر مبحث هوش اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث علوم اجتماعی و علوم انسانی از جمله در حوزه مدیریتی، سازمانی و آموزشی مورد توجه قرار گرفته است و همواره کاربردها و توانایی‌های آن در مقایسه با دیگر هوش‌ها مورد بحث بوده است. به طور کلی دو مکتب مجزا به هوش اجتماعی می‌پردازند نخست مکتب روان‌شناسی است که هوش اجتماعی را یک توانمندی می‌داند و دومین مکتب آن را از حوزه اختصاصی روان‌شناسی خارج کرده و وارد حوزه علوم اجتماعی و سازمانی کرده است. هوش اجتماعی عبارت است از توانایی بکارگیری مهارت‌های ارتباطی، روابط دوستانه با دیگران، رفتارهای اجتماعی و هم دلی با دیگران. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS)

مقیاس هوش اجتماعی ترومسو  (TSIS) توسط سیلورا، مارتین یوسن و داهل در سال ۲۰۰۱ ساخته شده است. این پرسشنامه سه حوزه هوش اجتماعی یعنی پردازش اطلاعات اجتماعی (SIP)، آگاهی اجتماعی (SA) و مهارت های اجتماعی (SS)  را می‌سنجد. نسخه اصلی این پرسشنامه دارای ۲۱ ماده است اما در پژوهشی که به منظور بررسی روایی و پایایی این پرسشنامه در ایران انجام شده است، سه گویه حذف شده و نسخه ۱۸ ماده‌ای دارای روایی و پایایی مناسبی گزارش شده است. نمره‌گذاری این پرسشنامه نیز در یک طیف هفت درجه‌ای از کاملاً  مخالفم تا کاملاً موافقم است.

نمره گذاری مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS) کرده‌اند. در فایل آماده شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، نحوه به کار بردن نمرات وارونه نیز آمده است. همچنین برای این پرسشنامه سه زیرمقیاس پردازش اطلاعات اجتماعی (SIP)، آگاهی اجتماعی (SA) و مهارت های اجتماعی (SS) قابل محاسبه است.

پرداخت و دانلود مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (TSIS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری هوش اجتماعی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *