دانلود پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI)

معرفی پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI)

اضطراب حالت واکنشی است شامل احساس‌های نامطلوب تنش که به صورت آگاهانه ادراک می‌شود و با برانگیختگی دستگاه عصبی خودمختار مرتبط است. از سوی دیگر اضطراب صفت نوعی صفت دیرپای شخصیتی است و به تفاوت‌های نسبتاً ثابت فردی در آمادگی برای مضطرب شدن مربوط است. اگرچه پرسشنامه‌های بسیاری برای سنجش اضطراب ساخته شده‌اند (برای مثال پرسشنامه اضطراب بک و پرسشنامه اضطراب زونگ) اما پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI) معروف‌ترین ابزار برای سنجش اضطراب حالت – صفت است.

پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI) که معادل انگلیسی آن state-trait anxiety inventory است در سال ۱۹۷۰ توسط اسپیلبرگر ساخته شد. این پرسشنامه حاوی ۴۰ سوال است که از  ۲۰ سوال اختصاص به اضطراب حالت و  ۲۰ سوال اختصاص به اضطراب صفت دارد. سوالات مربوط به اضطراب حالت در طیف لیکرت چهار گزینه‌ای نمره گذاری می‌شوند که عبارتند از: به هیچ وجه، گاهی، عموماً، خیلی زیاد. و سوالات مربوط به اضطراب صفت نیز به همان صورت ۴ گزینه‌ای نمره گذاری می‌شوند که عباتند از: تقریباً هرگز، گاهی اوقات، بیشتر اوقات و تقریباً همیشه.

در نهایت دو نمره به دست می‌آید که نمره اول نشان دهنده اضطراب حالت و نمره دوم نشان دهنده اضطراب صفت است. هر فرد نیز می‌تواند در این دو نوع اضطراب نمراتی بین ۲۰ تا ۸۰ کسب کند.

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI)

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI) به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده و قابل دانلود می‌باشد. پس از نمره گذاری پرسشنامه دو زیرمقیاس زیر قابل محاسبه است:

زیرمقیاس اضطراب حالت

زیرمقیاس اضطراب صفت.

همچنین نمرات به دست آمده در هر زیرمقیاس به چهار صورت قابل تفسیر می‌باشد:

اضطراب خفیف

اضطراب نسبتاً خفیف

اضطراب نسبتاً شدید

اضطراب شدید

خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI) که در قالب یک فایل ورد توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است، از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- فایل ورد پرسشنامه بدون لوگو یا آرم

۲- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه

۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۴- معرفی و تاریخچه پرسشنامه

۵- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *