پرسشنامه تجدید نظر شده کمرویی چک و باس (RCBSS)

پرسشنامه تجدید نظر شده کمرویی چک و باس

کمرویی در سه دهه گذشته موضوع مورد توجه در روان‌شناسی بوده است و پژوهشگران برای درک این پدیدیه مشارکت داشته‌اند. به هرحال، کمرویی به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظر گرفته شده است که با اضطراب در موقعیت‌های اجتماعی، بازداری اجتماعی، یا رفتارهای بین فردی ناشی از نگرانی درباره ارزیابی بین‌فردی، مشخص می‌شود. اگرچه تعاریف متعددی از کمرویی ارایه شده، ولی کمرویی عموماً به عنوان ناراحتی و بازداری در غیاب افراد دیگر تعریف شده است. چون سازه کمرویی معمولاً به صورت شخصی و نه براساس ملاک استاندارد تشخیصی تعریف شده است، یک شکل ناهمگن از فوبیای اجتماعی است و بیشتر به عنوان فرمی که از این اختلال روان‌پزشکی غیرقابل تشخیص است، درک می‌شود. چیک و باس کمرویی را به عنوان واکنش‌های منفی فرد به بودن با غریبه‌ها یا آشنایان سببی تعریف کردند. این واکنش‌ها شامل تنش، نگرانی، احساس‌های غیرماهرانه و ناراحت کننده، نگاه از روی نفرت و بازداری رفتار اجتمای است. باس در سال ۱۹۸۰ دریافت کرد که افراد کمرو، فاقد مهارت اجتماعی و عزت نفس هستند ولی در عین حال به شدت مایلند خودشان را به عنوان انسان‌های اجتماعی بشناسند، در نتیجه در روابط بین‌فردی غیرماهرانه عمل می‌کنند. به نظر می‌رسد که کمرویی و فوبیای اجتماعی دارای علایم همپوش‌اند و تقریباً ۱۸ تا ۴۹ درصد افراد کمرو دارای ملاک‌های تشخیصی فوبیای جتماعی هستند. با در نظر گرفتن این داده‌ها، توافق کلی بر این است که جداسازی سازه‌های کمرویی، فوبیای اجتماعی و اضطراب اجتماعی دشوار است و این سازه‌ها از نشانه‌های همپوش برخوردارند. در حال حاضر، برای تبیین رشد و تداوم کمرویی از نوعی از مدل‌های شناختی که بر نقش شناخت‌ها و پاسخ‌های ناسازگارانه در فراخوانی این تجربه تاکید می‌کنند، استفاده شده است. طبق این دیدگاه‌های نظری، این افراد الگوی منحصر به فردی از شناخت را که در جهت حفظ سطحح اضطراب و رفتار بازداری شده عمل می‌کند، نشان می‌دهند و به این باور می‌رسند که دیگران خیلی ارزیابی کننده و انتقادی هستند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تجدید نظر شده کمرویی چک و باس

پرسشنامه کمرویی چک  و باس (RCBSS) در سال ۱۹۸۳ توسط چک طراحی شد. مقیاس اولیه آن در سال ۱۹۸۱ توسط چک و باس طراحی شده بود. این پرسشنامه دارای ۱۴ ماده است و سه زیرمقیاس کمبود قاطعیت و نداشتن اعتماد به نفس، پریشانی و دوری‌گزینی، و گستره کمرویی در ارتباط با افراد ناآشنا را شامل می‌شود.

نمره‌گذاری پرسشنامه تجدید نظر شده کمرویی چک و باس

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تجدید نظر شده کمرویی چک و باس کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالاتی که دارای نمره‌گذاری معکوس بودند نیز در این فایل آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه تجدید نظر شده کمرویی چک و باس

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تجدید نظر شده کمرویی چک و باس (RCBSS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه تجدید نظر شده کمرویی چک و باس

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری کمرویی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *