مقیاس تجدید نظر شده حساسیت به تقویت جکسون (r-RST)

مقیاس تجدید نظر شده حساسیت به تقویت جکسون (r-RST)

نظریه نوروسایکولوژی شخصیت جفری گری که تحت عنوان نظریه حساسیت به تقویت (RST) شناخته شده است، در آغاز شکل‌گیری به دو سیستم انگیزشی اولیه یا دوسیستم مغزی پایه که رفتار و هیجان را کنترل می‌کند، تقسیم شد: سیستم آزارنده یا بازداری کننده، و سیستم اشتیاقی یا سیستم فعال‌ساز رفتاری. هر دو سیستم مسئول پاسخ‌دهی به زیرمجموعه متفاوتی از رویدادهای تقویت کننده و تنبیه کننده هستند و در هر سیستم مجموعه خاصی از ساختارهای مغز نقش دارد. در حالی که سیستم بازداری رفتاری توسط محرک‌های شرطی شده همراه با تنبیه یا در خاتمه پاداش فعال می‌شود و مسئول سازماندهی رفتار، در پاسخ به محرک‌های خوشایند از قبیل پاداش غیرشرطی یا فرار از تبیه است. بنابراین فعالیت سیستم بازداری رفتاری، به رفتار اجتنابی و فعالیت در سیستم فعال‌ساز روی آرود ختم می‌شود. در مسیر تکامل دیدگاه شخصی گری، o-RST با سومین سیستم عمده یعنی سیستم جنگ/گریز (o-FFS) توسعه پیدا کرد. در حالی که o-BIS به محرک‌های آزارنده شرطی شده پاسخ می‌دهد o-FFF به محرک‌های آزارنده غیرشرطی و تنبیه غیرشرطی پاسخ می‌دهد. رفتاری که به وسیله این محرک‌ها فراخوانده می‌شود شامل، پرخاشگری دفاعی غیرشرطی، یا رفتار فرار می‌باشد. همگام با گسترش یافته‌های پژوهشی در زمینه سیستم‌های مغزی رفتاری، گری و مک‌ناقتون تجدیدنظر کلی در RST انجام دادند. در نظریه حساسیت به تقویت تجدیدنظر شده هنوز سه سیستم مطرح هستند، اما با محرک‌های متفاوتی فعال می‌شوند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس تجدید نظر شده حساسیت به تقویت جکسون (r-RST)

مقیاس تجدید نظر شده حساسیت به تقویت جکسون (r-RST) دارای ۳۰ ماده است که در سال ۲۰۰۹ توسط جکسون طراحی شده است. این پرسشنامه شامل ۳ سیستم رفتار مغزی است که عبارتند از سیستم فعال‌ساز رفتاری (BAS)، سیستم بازداری (BIS)، و سیستم جنگ، گریز، و انجماد (r-FFF). سیستم سوم خود شامل سه مولفه جنگ، گریز و اعتماد است که به همراه سیستم فعال‌ساز و سیستم بازداری، ۵ عامل جکسون را شکل می‌دهند.

نمره‌گذاری مقیاس تجدید نظر شده حساسیت به تقویت جکسون (r-RST)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل مقیاس تجدید نظر شده حساسیت به تقویت جکسون (r-RST) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس تجدید نظر شده حساسیت به تقویت جکسون (r-RST)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس تجدید نظر شده حساسیت به تقویت جکسون (r-RST) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس تجدید نظر شده حساسیت به تقویت جکسون (r-RST)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری حساسیت به تقویت

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *