پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی (BICI)

پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی (BICI)

تصویر ذهنی واژه‌ای انتزاعی است که در برگیرنده اطلاعات، احساسات و ادراکات آگاهانه و غیرآگاهانه شخص در مورد بدن می‌باشند. این مفهوم، متشکل از احساسات فردی در مورد اندازه، جنس، عملکرد و توانایی بدن می‌باشد. تصویر ذهنی بدنی از زمان تولد در انسان شکل می‌گیرد و همزمان با رشد فرد کامل شده و در طی مراحل زندگی فرد تغییر می‌کند و به علت احتمال ارتباط آن با اختلالات تغذیه‌ای و اختلالات روانی و کاهش اعتماد به نفس، اهمیت زیادی دارد. تغییر تصویر ذهنی بدنی در پی تغییرات قابل مشاهده یا غیرقابل مشاهده در بدن می‌تواند تاثیر زیادی روی شخصیت فرد داشته باشد. تصویر ذهنی بدنی از دو بعد تشکیل شده است: بعد ادراکی (ارزیابی فرد از اندازه‌های بدنش) و بعد احساس شناختی (نگرش فرد در مورد شکل اندامش). هنگامی که فرد ظاهر خود را از معیارهای مطلوب یا ایده‌آل پایین‌تر بداند، ممکن است با احساسات و نگرش‌های نامناسب نسبت به خود مانند عزت نفس یا اعتماد به نفس پایین و یا افسردگی و حتی در مواردی با افت تحصیلی مواجه گردد. عدم رضایت از وزن یا ابعاد بدن احتمالاً رفتارهای مخاطره‌آمیزی از نظر سلامتی مانند رژیم‌های غذایی نادرست را در پی دارد که دریافت ناکافی مواد مغذی را در این گروه افزایش می‌دهد. برخی از افراد اشتغال ذهنی مداومی درباره ظاهر جسمانی خود دارند و علیرغم طبیعی یا تقریباً غیرطبیعی بودن ظاهر جسمانی، ترس مفرط و نگران کننده‌ای از زشت یا غیر جذاب بودن خود گزارش می‌کنند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی (BICI)

پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی (BICI)  توسط لیتلتون و همکاران در سال ۲۰۰۵ با دو خرده مقیاس نارضایتی ـ خجالت به خاطر ظاهر و عملکرد فردی ضعیف به دلیل نگرانی از ظاهر طراحی شده است. 

نمره‌گذاری پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی (BICI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی (BICI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی (BICI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی (BICI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی (BICI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تصویر بدنی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *