اثرات رفتار فروش اخلاقی از طریق نظریه هزینه مبادله: مشتری به چه کسی وفادار است؟

Effects of ethical sales behavior considered through transaction cost theory: To whom is the customer loyal

تاریخ: ۲۰۱۲

پایگاه: گوگل اسکولار

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: The Journal of International Management Studies

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰

تعداد صفحات فارسی: ۱۸

کد: ۱۰۰۵۹

چکیده فارسی

در این مقاله، بر اساس تئوری هزینه مبادله و از دیدگاه مشتری، به بررسی ارتباط بین رفتار اخلاقی فروش یک فروشنده، مزایای ادراک شده مشتری از اعتماد و رضایت مشتری می‌پردازد تا بدین وسیله مشخص سازد مشتری به چه کسی وفادار است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که با در نظر گرفتن هزینه مبادله، مزایای اعتماد مشتری که از رفتار فروش اخلاقی فروشنده ادراک شده عاملی حیاتی است که رضایت مشتری و وفاداری او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. رضایت مشتری نیز به طور قابل توجهی بر روی وفاداری او به فروشنده تأثیر مستقیم دارد، اما اثر مستقیم قابل توجهی بر وفاداری‌اش به شرکت ندارد، یافته‌ها نشان می‌دهند که فروشنده نقشی کلیدی در حفظ وفاداری مشتری به شرکت ایفا می‌کند

چکیده انگلیسی

This paper, based on transaction cost theory and from the customer’s perspective, examines the relationships between a salesperson’s ethical sales behavior, the customer-perceived confidence benefits, and customer satisfaction, thereby considering to which party the customer is loyal. The results show that in consideration of transaction cost, the confidence benefits customer perceived from salesperson’s ethical sales behavior are found a critical factor affecting customer satisfaction/loyalty, and that customer satisfaction has a significantly direct effect on loyalty to the salesperson but has no significantly direct effect on loyalty to the firm, in contrast to the results of previous studies. The finding indicates that the salesperson plays a key role in retaining customer loyalty to the firm

مشخصات استنادی

Lin, S. (2012). Effects of ethical sales behavior considered through transaction cost theory: To whom is the customer loyal. The Journal of International Management Studies, 7(1), 31-40

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله اثرات رفتار فروش اخلاقی از طریق نظریه هزینه مبادله: مشتری به چه کسی وفادار است؟

مقاله “اثرات رفتار فروش اخلاقی از طریق نظریه هزینه مبادله: مشتری به چه کسی وفادار است؟” در سال ۲۰۱۲ در مجله The Journal of International Management Studies چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار نمایه شده است. این مقاله تئوری هزینه مبادله از دیدگاه مشتری و رفتار اخلاقی فروش یک فروشنده، مزایای ادراک شده مشتری از اعتماد و رضایت مشتری را مورد بررسی قرار داده است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۷ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>