پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند (PSI)

پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند (PSI)

بامریند سبک فرزندپروری را به عنوان کارکرد کنترلی والدین معرفی می‌کند که به سبک دیکتاتوری، اقتدارمنش و سهل‌گیرانه تقسیم می‌گردد. سبک فرزندپروری دیکتاتوری، با کنترل سخت، سطح بالای محدودیت، انضباط ناپایدار و خشن، میزان پایین حمایت هیجانی و گرمی مشخص می‌گردد. بر طبق پژوهش‌های انجام شده، این سبک با پیامدهای رفتاری منفی همچون پرخاشگری، اختلال‌های برون‌سازی و درون‌سازی، و کارکرد هیجانی پایین‌تر در ارتباط است. از سوی دیگر سبک فرزندپروری آزادمنش، با ترکیبی از کنترل بالا، حمایت هیجانی بیشتر، سطح مناسب استقلال، و روابط دوسویه بین والدین و کودک، شناسایی می‌شود. بر پایه پژوهش‌های انجام شده این سبک فرزندپروری با پیامدهای تحولی مثبت همچون پیشرفت تحصیلی بیشتر، اتکاء به خود بالاتر، کج رفتاری کمتر، و روابط بهتر با همتایان رابطه دارد و در نهایت سبک فرزندپروری سهل‌گیرانه که با فقدان کنترل والدین، و پاسخدهی به خواسته‌های کودک مشخص می‌گردد. این شیوه فرزندپروری با بزهکاری، و پرخاشگری فرزندان، به دلیل فقدان نظارت و ویژگی اهمال‌کارانه والدین، ارتباط دارد در الگوهای نظری جدید از سبک‌های فرزندپروری، به ابعاد و مولفه‌های این سبک‌ها توجه ویژه‌ای گردیده است. بر طبق این پژوهش‌ها، سبک فرزندپروری اقتدارمنش شامل ابعاد گرمی و حمایت‌گری، خودتنظیمی و خودمختاری می‌باشد. سبک فرزندپروری دیکتاتوری نیز شامل سه بعد اجبار فیزیکی، خصومت کلامی، غیرتوضیحی ـ تنبیهی است. و در نهایت سبک فرزندپروری سهل‌گیرانه شامل یک بعد مهم به نام بی‌توجهی است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند (PSI)

پرسشنامه سبک‌های فرزندپروری بامریند (PSI) اقتباسی است از نظریه اقتدار والدین که براساس نظریه «بامریند» از سه الگوی آزاد گذاری، استبدادی و اقتدار منطقی والدین جهت بررسی الگوهای نفوذ و شیوه‌های فرزند پروری ساخته شده است. فرم اولیه این پرسشنامه دارای ۳۰ ماده است که توسط دایانا بامریند در سال ۱۹۷۲ طراحی و ساخته شده است. ۱۰ ماده آن به شیوه آزاد گذاری مطلق، ۱۰ ماده به شیوه استبدادی و ۱۰ ماده دیگر به شیوه اقتدار منطقی والدین در امر پرورش فرزند مربوط می‌شود.

نمره‌گذاری پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند (PSI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند (PSI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند (PSI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند (PSI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند (PSI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سبک های فرزندپروری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *