پرسشنامه موفقیت ورزشی (SSS)

پرسشنامه موفقیت ورزشی (SSS)

یکی از چالش‌های درک رفتار ماهرانه، تشخیص مولفه‌هایی است که در اکتساب و حفظ موفقیت ورزشی موثر هستند. بررسی مطالعات مربوط به موفقیت ورزشی نشان می‌دهد عوامل زیادی در پیشرفت ورزشی ورزشکاران نقش دارند مانند: تمرین، آموزش، توانایی درونی، سن، مهارت‌های روان‌شناختی، تعهد، و لذت بردن از ورزش می‌باشد. موفقیت ورزشی فرآیند یادگیری فعالی است که در اثر تمرین هدفمند و بهبود مهارت¬های ضروری برای رسیدن به سطح بالای عملکرد ورزشی به دست می‌آید. در واقع، عملکرد مطلوب در ورزش حاصل ترکیبی از توانایی‌های فنی (تکنیکی و تاکتیکی)، جسمانی (قدرت، سرعت، و غیره) و روانی (تمرکز، اعتماد به نفس، مهار اضطراب و غیره) می‌باشد. موفقیت هر ورزشکار به میزان انگیزه وی برای پیشرفت بستگی دارد. انگیزش پیشرفت در حیطه روان‌شناسی ورزش از اهمیت خاصی برخوردار است و عبارت است از نیاز به تسلط‌یافتن در کارهای سخت، دست‌یابی به کمال، غلبه بر مشکلات و موانع بهتر از دیگران عمل کردن و احساس غرور از موفقیت. در نظریه اتکینسون، ورزشکاران موفق از لحاظ رقابت‌جویی در سطح بالایی قرار دارند: دارای پشتکار زیاد برای دست‌یابی به موفقیت بوده و بدون نگرانی درباره شکت‌های احتمالی، ورزش می‌کنند. هنگامی که مهارتی آموخته می‌شود چهار ویژگی عمومی در اجرا قابل مشاهده خواهد شد که شامل پیشرفت، همسانی، پایداری و انطباق‌پذیری است. در اثر پیشرفت دریادگیری مهارت، قابلیت ورزشکار برای اجرای موفقیت‌آمیز در موقعیت‌های تغییریافته افزایش می‌یابد. طبق مدل‌های چندمرحله‌ای یادگیری حرکتی مانند مدل سه مرحله‌ای فیتز و پوسنر، مدل دو مرحله‌ای جنتایل و مدل مراحل هماهنگی و کنترل نیوول، همگام با پیشرفت فرد روی پیوستار مهارت‌آموزی از مرحله ابتدایی تا کاملاً ماهر، تغییراتی در سرعت پیشرفت، توجه و توانایی شناسایی و اصلاح خطای ورزشکاران ایجاد می‌شود. همچنین، تغییراتی در دست‌یابی به اهداف کینماتیک مهارت مانند جابه‌جایی، دقت، همسانی، سرعت و شتاب نیز صورت می‌گیرد.

معرفی پرسشنامه موفقیت ورزشی (SSS)

پرسشنامه موفقیت ورزشی (SSS) را موسوی و واعظ‌موسوی در سال ۱۳۹۴ طراحی و هنجاریابی کردند. این پرسشنامه مشتمل بر ۲۹ سوال است که مولفه‌های اجرای روان، توجه، تکنیک، حساسیت به خطا، تعهد و پیشرفت را می‌سنجد.

نمره‌گذاری پرسشنامه موفقیت ورزشی (SSS)

همکاران ما در بخش تربیت‌بدنی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه موفقیت ورزشی (SSS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت شش زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. 

خرید و دانلود پرسشنامه موفقیت ورزشی (SSS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه موفقیت ورزشی (SSS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه موفقیت ورزشی (SSS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری موفقیت ورزشی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *