پرسشنامه سبک‌ های تصمیم‌گیری عمومی (GDMS)

پرسشنامه سبک‌ های تصمیم‌گیری عمومی (GDMS)

طبق نظر کازگان تصمیم‌گیری تمایل به حل یک مشکل است، زمانی که بیش از یک راه‌حل وجود دارد و باید مناسب‌ترین راه‌حل انتخاب شود. با این تعریف اگرچه به نظر می‌رسد که تصمیم‌گیری و حل مسئله باهم هم‌پوشی دارند، اما گیث مارون، فیش هاف، کوادرل و فربای معتقدند که برخلاف حل مسئله که نیاز به شناسایی راه‌حل مناسب برای حل یک مشکل دارد، تصمیم‌گیری به انتخاب یک عمل از بین شیوه‌های عمل متضاد نیاز دارد و اغلب در شرایط عدم اطمینان و قطعیت روی می‌دهد. شایان ذکر است که علی‌رغم تفاوت ذکرشده که نشانگر اختصاصی‌تر بودن تصمیم‌گیری است، نمی‌توان وجود رابطه نزدیک‌بین تصمیم‌گیری و حل مسئله را نادیده گرفت، به‌گونه‌ای که دزوریلا و گلدفرید تصمیم‌گیری را یکی از مؤلفه‌های حل مسئله دانسته‌اند. مؤلفه‌های یک تصمیم‌گیری مؤثر و کارآمد بر اساس نظر بیرنز عبارت‌اند از: انتخاب یک هدف، شناسایی و ارزیابی گزینه‌ها، انجام و تحقق بخشی شیوه عمل انتخاب‌شده و ارزیابی پیامدهای تصمیم. کازگان اظهار می‌کند که راهبرد تصمیم‌گیری درواقع همان رویکرد فرد به مسئله تصمیم‌گیری و شیوه‌هایی است که در طی فرآیند تصمیم‌گیری دنبال می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سبک‌ های تصمیم‌گیری عمومی (GDMS)

پرسشنامه سبک‌ های تصمیم‌گیری عمومی (GDMS)، با نام لاتین General decision making style توسط اسکات و بروس در سال ۱۹۹۳ اطراحی شده است. این پرسشنامه، پنج بعد مختلف عقلایی، شهودی، وابسته، اجتنابی و آنی را اندازه می‌گیرد. پرسشنامه دارای ۲۵ سؤال (برای هر بعد ۵ سؤال) است.

نمره‌گذاری پرسشنامه سبک‌ های تصمیم‌گیری عمومی (GDMS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک‌ های تصمیم‌گیری عمومی (GDMS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه سبک‌ های تصمیم‌گیری عمومی (GDMS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سبک‌ های تصمیم‌گیری عمومی (GDMS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سبک‌ های تصمیم‌گیری عمومی (GDMS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سبک‌های تصمیم‌گیری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *