پرسشناپرسشنامه بلوغ عاطفی (EMS)ه تجدید نظر شده الگوی ارتباطی خانواده (RFCP)

پرسشنامه بلوغ عاطفی (EMS)

عواطف، بخش مهم و اساسی زندگی انسان را تشکیل می‌دهند به گونه‌ای که تصویر زندگی بدون آن پنداری دشوار است. ویژگی‌ها و تغییرات عواطف، چگونگی ارتباط عاطفی و درک و تفسیر عواطف دیگران نقشی مهم  در رشد و سازمان شخصیت، تحول اخلاقی و روابط اجتماعی، شکل‌گیری هویت و مفهوم «خود » دارد. افراط و تفریط در عواطف افراد را منجر به ناسازگاری، پرخاشگری، خشم، نفرت  و اضطراب می‌کند که به صورت کنترل نشده، بهداشت روانی  و عاطفی افراد را به گونه‌ای جدی تهدید می‌کند. نکته قابل توجه این است که آثار نامطلوب هیجان‌ها بیش از آثار خوب آنهاست. آنها هشدار دهنده‌های زندگی هستند و بسی نیرومند هستند که آتش جنگ‌ها را شعله‌ور می کنند، باعث رشد عاطفی و سلامت روانی می‌شوند و بالعکس می‌توانند سلامت روانی و عاطفی افراد را تحت تاثیر قرار دهند. سلامت روانی و عقلی شخص به بلوغ عاطفی او نیز بستگی دارد. زیرا نظر شخص نسبت به خودش، دیگران، اوضاع اجتماعی و زندگی به طور کلی از چگونگی رشد و تکامل عواطف وی متاثر می‌شود. در واقع بلوغ عاطفی جریانی است که طی آن شخصیت فرد به طور مداوم برای احراز بیش از پیش سلامت عاطفی، از لحاظ روانی و فردی می کوشد. بلوغ عاطفی در افراد سبب مسئولیت‌پذیری، تفکر قبل از عمل، حفظ روابط صمیمی و مثبت با دیگران، صبر و شکیبایی و … خواهد شد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه بلوغ عاطفی (EMS)

 پرسشنامه بلوغ عاطفی (EMS) توسط یاشویر سینگ و ماهیش بهار گاوا در سال ۱۹۹۰ تدوین شده است. این سیاهه شامل ۴۸ سوال و ۵ زیرمقیاس می‌شود که عبارتند از: عدم ثبات عاطفی، بازگشت عاطفی، ناسازگاری اجتماعی، فروپاشی شخصیت و فقدان استقلال.

نمره‌گذاری پرسشنامه بلوغ عاطفی (EMS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه بلوغ عاطفی (EMS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه بلوغ عاطفی (EMS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه بلوغ عاطفی (EMS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه بلوغ عاطفی (EMS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری بلوغ عاطفی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *