پرسشنامه مشاهده معلم از رفتار انطباقی در کلاس (TOCA-R)

پرسشنامه مشاهده معلم از رفتار انطباقی در کلاس (TOCA-R)

رفتارهای ناسازگارانه کودکان به مشکلات فراوانی از قبیل کاهش عملکرد تحصیلی، عزت‌نفس پایین و افت تحصیلی در دوره‌های بعدی تحصیل دامن می‌زند. شناسایی کودکان دارای مشکلات رفتاری در سنین پایین به مداخلات اثربخش درزمینهٔ درمان و بهبود رفتار و جلوگیری از ادامه رفتارهای نامناسب تا سنین بزرگسالی منجر خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، مشکلات درونی سازی مانند افسردگی، بدون مداخلات درمانی مؤثر باعث کندی و توقف رشد روانی کودک خواهد شد. همچنین، رفتارهای برونی‌سازی مانند پرخاشگری، فرد را در سنین بزرگسالی در معرض رفتارهای ضداجتماعی و بزهکارانه قرار می‌دهد. مداخله تربیتی و تربیتی و درمانی کارا، مستلزم ارزیابی و سنجش رفتار کودک و شناخت محدودیت‌ها، نیازها و توانایی‌های او است؛ بنابراین، یکی از اهداف اصلی سنجش و ارزیابی، تسهیل تصمیم‌گیری در مورد مشکلات و تشخیص آنها به‌منظور بهبود فرآیند درمان است. بهبود عملکرد اجتماعی عاطفی دانش‌آموزان و شناسایی دانش‌آموزانی که در معرض ابتلا به نتایج منفی درازمدت هستند، هدف مشترک بسیاری از محققان و مداخله‌گران پیشگیری است. معمولاً گزارش دهندگان رفتار کودک، پدران و مادران و آموزگاران هستند که مشاهدات خود را از رفتار کودک در یک مقیاس درجه‌بندی گزارش می‌کنند. سپس نتایج این مشاهدات با رفتار گروه هنجار مقایسه می‌گردد. استفاده از چک‌لیست‌های مشکلات رفتاری برای تشخیص اختلالات رفتاری و عاطفی کودکان محاسن زیادی دارد که از آن جمله می‌توان از صرفه‌جویی در ارزیابی، روایی و پایایی مطلوب، سهولت تعیین شدت اختلال و طبقه‌بندی مشکلات نام برد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه مشاهده معلم از رفتار انطباقی در کلاس (TOCA-R)

پرسشنامه مشاهده معلم از رفتار انطباقی در کلاس (TOCA-R) توسط لیف و همکاران در سال ۲۰۰۲ طراحی‌شده است که دارای ۲۱ گویه و ۳ زیر مقیاس مشکلات توجه، رفتار مخرب و رفتار جامعه پسندانه می‌باشد.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه مشاهده معلم از رفتار انطباقی در کلاس (TOCA-R)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه مشاهده معلم از رفتار انطباقی در کلاس (TOCA-R) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه مشاهده معلم از رفتار انطباقی در کلاس (TOCA-R)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه مشاهده معلم از رفتار انطباقی در کلاس (TOCA-R) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه مشاهده معلم از رفتار انطباقی در کلاس (TOCA-R)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری رفتار انطباقی در کلاس

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *