معرفی پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) خودتنظیمی یک رویداد نیست بلکه به مجموعه‌ای از فرایندهای شناختی و عاطفی گفته می‌شود که همراه و در تعامل با هم در یک نظام پردازش اطلاعات عمل می‌کنند. به اعتقاد پینتریچ و دیگروت ویژگی راهبردهای خودتنظیمی این است که سطح برانگیختی را بالا برده، ميزان درگيري شناختي را افزايش مي‌دهند و نهايتاً عملكرد تحصيلي را بهبود مي‌بخشند. از سوی دیگر راهبردهاي انگيزش براي يادگيري به آن دسته از رفتارهايي گفته مي‌شود كه با يادگيري و پيشرفت در ارتباط هستند. از جمله ابزارهایی که برای سنجش راهبردهای انگیزشی و خودتنظیمی برای یادگیری ساخته شده است MSLQ است. پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری که معادل انگلیسی آن Motivated Strategies for Learning Questionnaire است در سال 1990 توسط پینتریچ و دیگروت ساخته شد. این ابزار براساس رویکرد شناختی-اجتماعی مبنی بر تعامل شناخت و انگیزش تدوین شده است. پرسشنامه راهبردهای انگیزشی و خودتنظیمی برای یادگیری در مجموع دارای 47 آیتم و دو مولفه است که این دو مؤلفه نیز هر کدام دارای زیرمولفه‌هایی هستند. این مولفه‌ها عبارتنداز: باورهای انگیزشی شامل زیرمقیاس‌های: خودکارآمدی (9 آیتم)، ارزش‌گذاری درونی (12 آیتم) و اضطراب امتحان (6 آیتم) راهبردهای خودتنظیمی شامل: راهبردهای شناختی (16 آیتم) و خودتنظیمی (4 آیتم) نمره گذاری پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) نمره گذاری پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) به صورت کامل توسط همکاران ما در موسسه ایران تحقیق آماده شده است. خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) از مزایای زیر استفاده نمایید: - ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران 2- دریافت فایل word و pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو 3- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی 4- نمره‌گذاری کامل به همراه نمرات وارونه و زیرمقیاس‌ها 5- پایه‌های نظری کامل سازه خودتنظیمی 6- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه 7- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید قیمت4  خودتنظیمی[1] یک رویداد نیست بلکه به مجموعه­ای از فرایندهای شناختی و عاطفی گفته می­­شود که همراه و در تعامل با هم در یک نظام پردازش اطلاعات عمل می­کنند. به اعتقاد پینتریچ و دیگروت[2] (1990) ویژگی­ راهبردهای خودتنظیمی این است که سطح برانگیختی را بالا برده، ميزان درگيري شناختي را افزايش مي­دهند و نهايتاً عملكرد تحصيلي را بهبود مي­بخشند. [1] self-regulation [2] Pintrich & De- Groot

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)

معرفی پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)

خودتنظیمی یک رویداد نیست بلکه به مجموعه‌ای از فرایندهای شناختی و عاطفی گفته می‌شود که همراه و در تعامل با هم در یک نظام پردازش اطلاعات عمل می‌کنند. به اعتقاد پینتریچ و دیگروت ویژگی راهبردهای خودتنظیمی این است که سطح برانگیختی را بالا برده، میزان درگیری شناختی را افزایش می‌دهند و نهایتاً عملکرد تحصیلی را بهبود می‌بخشند. از سوی دیگر راهبردهای انگیزش برای یادگیری  به آن دسته از رفتارهایی گفته می‌شود که با یادگیری و پیشرفت در ارتباط هستند. از جمله ابزارهایی که برای سنجش راهبردهای انگیزشی و خودتنظیمی برای یادگیری ساخته شده است MSLQ است.

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی  برای یادگیری که معادل انگلیسی آن Motivated Strategies for Learning Questionnaire است در سال ۱۹۹۰ توسط پینتریچ و دیگروت ساخته شد. این ابزار براساس رویکرد شناختی-اجتماعی مبنی بر تعامل شناخت و انگیزش تدوین شده است. پرسشنامه راهبردهای انگیزشی و خودتنظیمی برای یادگیری در مجموع دارای ۴۷ آیتم و دو مولفه است که این دو مؤلفه نیز هر کدام دارای زیرمولفه‌هایی هستند. این مولفه‌ها عبارتنداز:

باورهای انگیزشی شامل زیرمقیاس‌های: خودکارآمدی (۹ آیتم)، ارزش‌گذاری درونی (۱۲ آیتم) و اضطراب امتحان (۶ آیتم)

راهبردهای خودتنظیمی شامل: راهبردهای شناختی (۱۶ آیتم) و خودتنظیمی (۴ آیتم)

نمره گذاری پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)

نمره گذاری پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) از مزایای زیر استفاده نمایید:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل word و pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل به همراه نمرات وارونه و زیرمقیاس‌ها

۵- پایه‌های نظری کامل سازه خودتنظیمی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *