لوگو شرکت آمازون

۱۱ راز از کارگران انبار شرکت آمازون

۱۱ راز از کارگران انبار شرکت آمازون را در اینجا بخوانید

۱- داستان‌های وحشتناک صحت ندارد.

داستان‌های زیادی بوده‌اند که انبارهای شرکت آمازون را به‌عنوان محیط‌های کاری غیر‌انسانی و جهنمی به تصویر می‌کشند. اگرچه برخی از کارگران ممکن است چنین شرایطی را داشته باشند، اما داستان‌های وحشتناک در مورد همه صدق نمی‌کند. برَنت ایوی که شش ماه را در یکی از مراکز آمازون صرف بلند کردن اشیای بسیار بزرگ کرده است، می‌گوید که کار در این انبارها مطمئناً سخت است، اما شرایط آنجا از بسیاری انبارهای دیگر که من در آنها بوده‌ام، بهتر است. یکی از بزرگ‌ترین شکایات این است که این انبارها بسیار گرم هستند. در سال ۲۰۱۲، پس از فاش شدن شرایط کاری ظالمانه و بسیار گرم، شرکت آمازون اعلام کرد که قصد دارد ۲۵میلیون دلار برای نصب سیستم تهویه در انبارهای خود در ایالات متحده خرج کند.

amazon1

۲- کارگران باید همه وسایل خود را دم در تحویل دهند.

کارگران آمازون اجازه ندارند هیچ چیزی از جمله گوشی تلفن را با خود به داخل انبار ببرند. در صورت ورود به انبار با گوشی تلفن، حراست آن را ضبط کرده و آخر شب مجبورید به بخش حراست بروید تا آن را تحویل بگیرید.

۳- کارگران آمازون از فلزیاب‌ها نفرت دارند.

به‌عنوان لایۀ امنیتی دیگر، کارگران هنگام ترک محل کار، از جمله موقع ناهار، به‌ سبک بازرسی‌های فرودگاه مورد بازرسی قرار می‌گیرند. از زمانی‌ که زنگ ناهار به صدا در می‌آید، کارگران ۳۰ دقیقه وقت دارند که محل کار را ترک کنند، ناهار بخورند و برگردند. نصف این زمان صرف بازرسی از هر کارگری می‌شود تا اطمینان حاصل شود که چیزی ندزدیده است.

۴- هر کارگری سهمیۀ دقیقی دارد.

به کارگرانی که اقلام را از قفسه‌ها برای انجام سفارشات خارج می‌کنند، “picker” گفته می‌شود و از لحاظ سرعت و دقت کار تحت نظارت هستند. آقای ردیت یکی از کارگران انبار می‌گوید: تنها کار من برداشتن دو سطل پلاستیکی زرد‌ رنگ و گذاشتن آن در سبد خرید و پر کردن  آن‌ها از آیتم‌هایی بود که پویشگر به من می‌گفت.

۵- کارگران انبار پیاده‌روی زیادی می‌کنند.

مراکز تولیدی آمازون بسیار بزرگ هستند. مثلاً یک انبار در بالتیمور بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. یک کارگر که در انبارهای آمازون به مدت ۱۴ سال کار کرده است می‌گوید او در روز ۱۳ مایل (حدود ۲۰ کیلومتر) پیاده‌روی داشته است.یعنی اگر کارگری در روز ۱۰ ساعت کار کند، بیش از ۲ کیلومتر در ساعت پیاده‌روی دارد.

شرکت آمازون

۶- قفسه‌ها بی‌نظم و شلوغ هستند.

وقتی اقلام به انبار می‌رسند، پس از بررسی در کنار هزاران ردیف قفسه قرار داده می‌شوند و حتی کارگران ورزیده نیز محل دقیق آنها را نمی‌دانند و هر محل کوچک و محصوری با مجموعه‌ای از اقلام پر شده است. این اقلام می‌تواند کتاب، مسواک یا یک کپی از نوار VHS باربی از سال ۱۹۹۳ و یک جفت کفش باشد و کارگران باید فقط یکی از این موارد را انتخاب کنند. پایگاه اطلاعات شرکت آمازون مشخص می‌کند که چه قفسه‌هایی خالی هستند و آن‌ها را سریعاً پر می‌کند. اسکنرهای الکترونیک به کارگران می‌گویند که برای یافتن اقلام کجا را بررسی کنند.

۷- آنها مجبورند که به‌صورت گروهی ورزش کنند.

میدد (Mided) یکی از کارگران انبار می‌گوید، هر شب، دوبار باید ورزش‌های سبک انجام دهیم.

۸- کافه‌تریای انبار یک منطقۀ جنگی است.

کارگران دو گزینه برای ناهار دارند: یا ناهار را از خانه بیاورند، یا یک وعده از چندین وعدۀ طبخ‌ شده در مایکرویو مثل همبرگر یا سوسیس را خریداری کنند در حالی‌که لذت همبرگر واقعی را ندارد. کافه‌تریای محل کار میدد، حدود ۲۰مایکرویو دارد به همین دلیل موقع گرم کردن غذا، هرج و مرج زیادی وجود دارد. میدد می‌گوید: آنجا یک منطقۀ جنگی است که سعی می‌کنید فرصت کافی برای گرم کردن غذا به‌دست آورید و از مخمصه بگریزید.

۹- انبارها دفتر پرستاری خاص خود را دارند.

این دفتر پرستاری بسیار شبیه یک دفتر پرستاری مدرسه است. در آنجا کسی درمان نمی‌شود و تنها به افراد آسپرین یا یخ داده می‌شود!

۱۰- متقلبان که به کار جارو کردن گماشته می‌شوند.

برخی افراد از بس صدمه می‌بینند خسته می‌شوند. اگر پرستار مشکلی در کارگر نبیند اما او اصرار به آسیب‌دیدگی داشته باشد، سرپرست‌ها یک کار راحت برای فرد پیدا می‌کنند که نیازی به بلندکردن اشیای سنگین نباشد. اکثرا اوقات این کار جدید جارو کردن است. میدد (Mided) می‌گوید این کار تنها در ساعت اولیه خوب است. دوازده ساعت جارو کردن کسل‌کننده‌ترین کار بر روی این سیاره است. اما این هنوز هم افراد را از تقلب کردن باز نمی‌دارد.

شرکت آمازون

۱۱- آنها با برخی سفارشات دیوانه‌کننده روبه رو می‌شوند.

چیزی که همۀ کارگران انبار به شما می‌گویند، سفارشات عجیبی است که برخی افراد می‌دهند. مثلاً اسباب‌بازی‌ها عجیب و غریب یکی از آنهاست. آمازون واقعاً هر چیزی که فکرش را بکنید می‌فروشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *