پرسشنامه ترجیح انصاف شغلی سائولی و بدیان (VEPQ)

پرسشنامه ترجیح انصاف شغلی سائولی و بدیان (VEPQ)

انصاف نوعی پاسخ عاطفی فرد به واکنش‌های عاطفی دیگران است. انصاف درک ضمنی تعادل است. ادراک انصاف از متغیرهای مهم در نظریه انصاف است. در نظریه انصاف گفته می‌شود زمانی که بی‌انصافی وجود دارد بخش‌هایی از رابطه اجتماعی دچار تنش و پریشانی می‌شود. این نظریه سعی دارد رضایت افراد از یک رابطه را برحسب ارزیابی ادراک آنها از توزیع منصفانه یا غیرمنصفانه منابع در طول روابط بین فردی بررسی کند. اگرچه بهترین تعریف برای انصاف این است که آن را حالتی از یک موازنه بدانیم که زمانی به دست می‌آید که برای شرکت‌کنندگان در یک تعامل یا سازمان مشترک نتایجی مناسب با درون دادهایشان اختصاص یابد. در حیطه شغلی، انصاف به میزان ادراک کارکنان از وجود رویه‌های منصفانه و غیرسوگیرانه در سازمان اشاره دارد. از بین مؤلفه‌های جو روان‌شناختی فقط دو مؤلفه انصاف و استقلال در تبیین خشنودی شغلی نقش معنی‌داری بر عهده دارند. انصاف ادراک شده در بین اعضای گروه‌ها متفاوت است، زیرا هر کس از ملاک خود استفاده می‌کند. ملاک‌های انصاف و برابری دو هنجار مهم عدالت در توزیع منابع در یک گروه هستند. بر طبق ملاک انصاف و برابری دو هنجار مهم عدالت در توزیع منابع در یک گروه هستند. بر طبق ملاک انصاف، افراد درون داد و برون داد خود را که از گروه به دست می‌آورند، با اعضای دیگر گروه و نیز اعضای گروه‌های دیگر مقایسه می‌کنند. ملاک دیگر رویکرد برابری است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه ترجیح انصاف شغلی سائولی و بدیان (VEPQ)

پرسشنامه ترجیح انصاف شغلی سائولی و بدیان (VEPQ) توسط سائولی و بدیان در سال ۲۰۰۰ طراحی و تدوین‌شده است. این پرسشنامه شامل ۱۶ سؤال و سه زیرمقیاس به نام‌های تمایل به ترک، مشغولیت زیاد و مسئولیت زیاد است.

نمره‌گذاری پرسشنامه ترجیح انصاف شغلی سائولی و بدیان (VEPQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه ترجیح انصاف شغلی سائولی و بدیان (VEPQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه ترجیح انصاف شغلی سائولی و بدیان (VEPQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه ترجیح انصاف شغلی سائولی و بدیان (VEPQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه ترجیح انصاف شغلی سائولی و بدیان (VEPQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری ترجیح انصاف شغلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *