پرسشنامه تصویرسازی ورزشی (SIQ)

پرسشنامه تصویرسازی ورزشی (SIQ)

مهارت‌های روانی توسط روانشناسان ورزشی به سه دسته مهارت‌های روانی پایه، روان‌تنی و شناختی تقسیم شده‌اند که مهارت‌های شناختی شامل: تمرکز، تمرین ذهنی، تصویرسازی ذهنی، بازیابی تمرکز و طرح مسابقه می‌باشند. این ویژگی‌ها به این دلیل شناختی نام‌گرفته‌اند که با مراحل و فرآیندهای شناختی از قبیل یادگیری، ادراک، حافظه و تفکر سروکار دارند. بر این اساس، تصویرسازی مهارتی روانشناختی است که از طریق آن می‌توان عوامل شناختی تکلیفی را یاد گرفت و آنها را در ذهن خود مرور و تقویت نمود. پژوهشگران تصویرسازی ذهنی را به‌عنوان تجسم یا بازسازی ادراکی اشیا، حرکات، مناظر و یا یک احساس به همان شکلی که در عالم واقعیت تجربه می‌شود، تعریف نموده‌اند. هر مشاهده و تصویرسازی حرکتی، تفکری برای بهبود عملکرد حرکتی از طریق فعال‌سازی مکرر بازنمودهای حرکتی ذهن می‌باشد. همان‌طور که برخی از مطالعات نشان داده‌اند، بازنمودهای حرکتی ذهن ممکن است با پیچیده و متغیر نمودن تکلیف، بهینه‌سازی شوند. امروزه بسیاری از پژوهشگران بر این عقیده هستند که اعمال تصویرسازی شده، شباهت‌های بسیار زیادی با حرکات واقعی آن اعمال دارند؛ برای مثال، زمان اجرا برای کوشش‌های ذهنی و بدنی تکلیف ضربه زنی دوجانبه فیتز با شاخص‌های دشوار متفاوتی یکسان است. همچنین، در تکالیف مربوط به گرفتن و برداشتن واقعی وزنه‌ای با یک عضو یا تصور برداشت آن، نتایج مشابهی را می‌توان مشاهده نمود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تصویرسازی ورزشی (SIQ)

پرسشنامه تصویرسازی ورزشی (SIQ) توسط هال و همکاران در سال ۱۹۹۸ طراحی‌شده است. این پرسشنامه شامل ۳۰ سؤال و ۵ زیرمقیاس به نام‌های تصویرسازی اختصاصی انگیزشی، تصویرسازی عمومی شناختی، تصویرسازی اختصاصی انگیزشی، تصویرسازی انگیختگی عمومی انگیزشی و تصویرسازی انگیختگی عمومی انگیزشی است. 

نمره‌گذاری پرسشنامه تصویرسازی ورزشی (SIQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تصویرسازی ورزشی (SIQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه تصویرسازی ورزشی (SIQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تصویرسازی ورزشی (SIQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه تصویرسازی ورزشی (SIQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تصویرسازی ورزشی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *