پروتکل روان‌ درمانی مثبت گرا برای استرس و اضطراب

پروتکل روان‌ درمانی مثبت گرا برای استرس و اضطراب

کتابچه حاضر، راهنمایی است برای ارائه درمان گروهی به منظور کاهش استرس و اضطراب که بر اساس آموزه‌های روان‌شناسی مثبت طراحی شده است. روان‌شناسی مثبت اساساً مطالعه علمی عملکرد بهینه انسان، با تأکید بر نقاط قوت به جای کاستی‌ها و نقاط ضعف می‌باشد. در عمل، روان‌شناسی مثبت به دنبال شرح این مفاهیم و قادر ساختن افراد به داشتن زندگی شادتر و رضایت‌بخش است. از نظر مارتین سلیگمن، به‌عنوان بنیان‌گذار روان‌شناسی مثبت، مفهوم شادکامی را می‌توان به سه جزء دارای همپوشانی تقسیم کرد که به‌صورت نظام‌مند می‌توان به آن پرداخت. روان‌درمانی مثبت‌گرا، که برگرفته از روان‌شناسی مثبت می‌باشد، از یافته‌های روان‌شناسی مثبت به منظور کمک به افراد جهت غلبه بر مشکلات روان‌شناختی و رسیدن به سطح بالاتری از شادکامی و رضایت از زندگی بهره می‌گیرد. هر یک از تمرین‌های ارائه‌شده در کتابچه راهنمای حاضر، به یک یا بیش از یک مؤلفه شادکامی خواهد پرداخت. همان‌طور که گفته شد، هدف کلی روان‌درمانی مثبت‌گرا دارای دو بخش است: کاهش علائم روان‌شناختی و همزمان، استفاده از یک رویکرد مبتنی بر نقاط قوت برای رسیدن به سطوح بالاتری از شادکامی و رضایت از زندگی. این پروتکل ویژه ۱۰ تمرین را در بر می‌گیرد که در طراحی آنها از ادبیات و متون پژوهشی موجود در زمینه روان‌شناسی مثبت بهره گرفته شده است. علاوه بر این تمرینات روان‌شناسی مثبت، آموزش ذهن‌آگاهی و استفاده از مراقبه‌های ذهن‌آگاهی را در این پروتکل گنجانده شده است.

مشخصات پروتکل روان‌ درمانی مثبت گرا برای استرس و اضطراب

این پروتکل شامل ده جلسه درمان روانشناسی مثبت‌گرا است که در دانشگاه پالو آلتو آمریکا توسط الیزابت مگان گودین در سال ۲۰۰۹ طراحی شده است. این پروتکل با ترجمه بسیار با کیفیت به همراه رفرنس انگلیسی و متن انگلیسی آن قابل دریافت از سایت ایران تحقیق است. برخی از ویژگی‌های این بسته عبارتند از:

۱- کیفیت ترجمه بسیار بالا به همراه متن اصلی

۲- شش جلسه مداخله و آماده شده در ۵۷ صفحه

۳- استفاده از تمرینات ذهن آگاهی در کنار تکنیک‌های روانشناسی مثبت

۴- انسجام در ساختار جلسات مداخله

3646842_orig

محتوای پروتکل روان‌ درمانی مثبت گرا برای استرس و اضطراب

جلسه اول: معرفی، مرور کلی و بیان سه اتفاق خوب.

جلسه دوم: استفاده از نقاط قوت خود

جلسه سوم: لذت بردن (Savoring)

جلسه چهارم: داشتن یک روز خوب

جلسه پنجم: دیدار قدردانی

جلسه ششم: پاسخ فعال/سازنده

جلسه هفتم: صندلی داغ

جلسه هشتم: نوشتن بیوگرافی

جلسه نهم: خدمات مثبت

جلسه دهم: خاتمه

خرید و دانلود پروتکل روان‌ درمانی مثبت گرا برای استرس و اضطراب

شما می‌توانید با خرید و دانلود پروتکل روان‌ درمانی مثبت گرا برای استرس و اضطراب از مزایای این خرید استفاده کنید که عبارتند:

۱- متن ترجمه شده پروتکل مداخله با بهترین کیفیت

۲- متن انگلیسی و رفرنس پروتکل

۳- آماده شده توسط دانشجویان دکتری روانشناسی با کیفیت بالا

۴- فعال شدن لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت وجه

۵- پاسخگویی سریع به سوالات دانشجویان و اساتید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>