پرسشنامه حساسیت بین فردی (IPSM)

پرسشنامه حساسیت بین فردی (IPSM)

اگرچه حساسیت بین فردی در زمینه تعاملات اجتماعی توصیف شده است، این اصطلاح میتواند در زمینه درک آمادگی برای ابتلا به اعتیاد نیز مورد مطالعه قرار بگیرد. پژوهش در زمینه حساسیت بین فردی هم در زمینه بالینی و هم در شرایط غیر بالینی انجام شده است. مطالعات در شرایط بالینی در سطوح بالای حساسیت بین فردی متمرکز شده است و بعضی از پژوهشگران این مفهوم را گسترش داده اند تا شامل حساسیت به طرد نیز باشد. به همین دلیل اهمیت حساسیت بین فردی در ایجاد اضطراب و افسردگی و وابستگی به مواد را مطرح کرده اند. حساسیت بین فردی، به عنوان حساسیت عمومی نسبت به بازخورد اجتماعی، نگرانی افزایش یافته در ارتباط با دیگران، ترس از بی کفایتی شخصی و مورد انتقاد قرار گرفتن و سوءتعبیر مکرر رفتار بین فردی دیگران توصیف شده است. افراد دارای این صفات به عنوان افراد دارای اشتغال ذهنی افراطی دریاره روابط بین فردی، گوش به زن و حساس به جنبه های تعاملات بین فردی توصیف شده اند. افراد دارای حساسیت بین فردی بالا، تمایل دارند رفتار خود را متناسب با انتظارات دیگران تغییر دهند تا اینکه خطر انتقاد با طرد را به حداقل برسانند. زندگی و نوع رفتار آنها برای دیگران و برای جلب رضایت آنها و مصون داشتن خود از انتقادهاست. این افراد علی رغم میل باطنی خود سعی می کنند کارهایی را انجام بدهند و تصمیم هایی را بگیرند که دیگران هم با آنها موافقند. به طور کلی حساسیت بین فردی، یک احساس عدم کفایت شخصی می باشد که همراه با تفسیرهای نادرست مکرر از رفتار بین فردی دیگران است و در نتیجه با احساس ناراحتی در حضور دیگران و همچنین به عنوان اجتناب بین فردی و رفتارهای غیرجراتمندانه مشخص می شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه حساسیت بین فردی (IPSM)

پرسشنامه حساسیت بین فردی (IPSM) توسط بایس و پارکر در سال ۱۹۸۹ برای سنجش حساسیت بین فردی یا حساسیت به طرد اچتماعی ابداع شد. این پرسشنامه شامل ۳۶ سوال و ۵ زیر مقیاس است. زیرمقیاس های این پرسشنامه عبارتند از: آگاهی بین فردی، نیاز به تائید، اضطراب جدایی، کمرویی و عزت‌نفس شکننده.

نمره‌گذاری پرسشنامه حساسیت بین فردی (IPSM)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه حساسیت بین فردی (IPSM) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه حساسیت بین فردی (IPSM)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه حساسیت بین فردی (IPSM) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه حساسیت بین فردی (IPSM)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری حساسیت بین فردی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات


 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *