پرسشنامه رضایت از مراقبت پرستاری پس از زایمان (JPSNQ)

پرسشنامه رضایت از مراقبت پرستاری پس از زایمان (JPSNQ)

رضایتمندی بیمار و مددجو به‌عنوان شاخص مهمی از کیفیت مراقبت‌ها و ارائه خدمات سلامت بوده و به معنای گزارش بیمار و مددجو از کیفیت ارائه خدمات سلامتی ـ درمانی و تأثیر متقابل بین بیمار و ارائه‌کنندگان خدمات است. رضایتمندی برآیند مجموعه پیچیده‌ای از عوامل گوناگون است که برای دستیابی به آن باید حقوق افراد در تمام جنبه‌های مراقبتی در نظر گرفته شود. رضایت دریافت کننده خدمات هدفی کیفی است که در ارزیابی فرآیند مراقبت‌های بهداشتی اهمیت بسیاری دارد. هدف اصلی تمام تلاش‌ها و تحولات جوامع بشری، ارتقا و تأمین سلامت انسان‌هاست و توسعه ملی و ارتقاء سطح زندگی مردم نیز بدون توجه به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی امکان‌پذیر نمی‌باشد. در این میان مادران و نوزادان به‌عنوان دو گروه آسیب‌پذیر جامعه، نیازمند توجه بیشتری می‌باشند. چراکه جلوگیری از مرگ‌ومیر مادران و نوزادان، یکی از ارکان عدالت اجتماعی به شمار می‌رود. مطالعات نشان داده‌اند بسیاری از عوارض زایمانی و مرگ‌ومیر مادران بلافاصله پس از زایمان رخ می‌دهد. این دوره زمانی در سلامت مادر و نوزاد بسیار بحرانی بوده و از یک ساعت پس از زایمان شروع شده و تا ۴۲ روز پس‌ازآن ادامه پیدا می‌کند. با توجه به این که ارائه خدمات پس از زایمان، مهم‌ترین عامل در جلوگیری از پیامدهای ناخواسته مادری و نوزادی است، نحوه عملکرد مراقبین بهداشتی و میزان برخورداری مادر از حمایت‌های محیطی، در چگونگی سازگاری او با این مقطع زمانی بسیار اهمیت دارد. به‌طوری‌که شواهد نشان داده مددجویانی که از خدمات ارائه‌شده بعد از زایمان راضی بوده‌اند، درمان توصیه‌شده را پذیرفته و پیگیری می‌کرده‌اند بلکه دیگران را نیز به استفاده از آن خدمات تشویق می‌نمودند. در ضمن رضایت زنان از مراقبت‌های فرآیند زایمانی و پس‌ازآن عامل تعیین‌کننده‌ای در بهداشت روانی خانواده و جامعه است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه رضایت از مراقبت پرستاری پس از زایمان (JPSNQ)

رضایت از مراقبت پرستاری پس از زایمان (JPSNQ) در سال ۲۰۱۳ توسط جیپی وارگیس در کشور هند طراحی و ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۳۹ سؤال است که سؤالات آن در قالب شش زیرمقیاس آشنایی، اطلاعات، ارتباطات، مراقبت‌های ویژه پس از زایمان، مراقبت و راحتی، ارزش‌گذاری و اولویت‌های مادران پس از تولد آمده است.

نمره‌گذاری پرسشنامه رضایت از مراقبت پرستاری پس از زایمان (JPSNQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه رضایت از مراقبت پرستاری پس از زایمان (JPSNQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت شش زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه رضایت از مراقبت پرستاری پس از زایمان (JPSNQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه رضایت از مراقبت پرستاری پس از زایمان (JPSNQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه رضایت از مراقبت پرستاری پس از زایمان (JPSNQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری مراقبت پرستاری پس از زایمان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *