پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS)

پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS)

مربیان ورزشی در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند با یافتن شناختی واقعی از هویت ورزشکاران خود، آنان را در کسب موفقیت‌های بیشتر یاری رسانند و در میان این هویت‌ها، هویت ورزشی به جایگاه مهمی در این راستا دست یافته است. این هویت به عنوان بخشی از یک خودپنداره بزرگ، قادر است تعریف دقیقی از نقش‌ها، نگرش‌ها، باورها و رفتارهای ورزشکار ارائه داده و به عنوان مبنای عزت و ارزش قائل شده ورزشکار برای نقش خود در نظر گرفته شود. از هویت ورزشی به عنوان میزان درجه وابستگی فرد به ورزش یاد می‌گردد. هویت ورزشی معیاری برای سنجش هویت فرد در نقش ورزشی است و به طور تجربی با سلامتی، افزایش شرکت در فعالیت‌های بدنی و افزایش روابط اجتماعی و اعتماد به نفس ارتباط دارد. افراد با هویت بالای ورزشی، ارزش خود را بر مبنای عمکلرد ورزشی قرار داده و تمایل به تقویت عزت نفس از طریق هویت ورزشی قوی خود دارند که بعدها در صورت رسیدن ورزشکار به سطوح نخبگی رشد می‌کند.

معرفی پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS)

پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS) اولین بار توسط بروئر و همکاران در سال ۱۹۹۳ ارایه شد. پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS) شامل ۱۰ سوال می‌باشد که فرد با پاسخ دادن به آن می‌تواند معین کند آیا ورزشکار است یا خیر. این مقیاس ۴ خرده مقیاس دارد که عبارتند از: هویت اجتماعی، میزان خاص بودن، هویت خود و هیجان‌پذیری منفی.

نمره گذاری پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده؛ علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، چهار زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است که عبارتند از: هویت اجتماعی، هویت خود، انحصاری بودن و عاطفه منفی.

خرید و دانلود پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه سنجش هویت ورزشی بروئر (AIMS)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با هویت ورزشی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *