کشتی آزادی: بزرگترین کشتی جهان

کشتی آزادی

به گزارش وبسایت رسمی کشتی آزادی(freedomship.com)، این کشتی که طرح مفهومی آن در اواخر دهه ۱۹۹۰ پیشنهاد شد یک شهر شناورد عظیم است و در صورت ساخت یکی از بزرگترین بناهایی است که به دست انسان ساخته شده است. در سال ۱۹۹۹ برآورده هزینه ساخت این کشتی ۶ میلیارد دلار بود اما در سال ۲۰۰۸ برآورد دیگری صورت گرفت و اعلام شد که برای ساخت این کشتی ۱۱ میلیارد دلار نیاز است. در سال ۲۰۱۳ نیز شرکت سازنده این کشتی اعلام کرد که هزینه ساخت آن حدود ۱۰ میلیارد دلار است هرچند ساخت آن هنوز شروع نشده است.

کشتی آزادی

مشخصات بزرگترین کشتی جهان

این کشتی ۱۳۷۱ متر طول (حدود ۱۲ برابر طول چمن ورزشگاه آزادی)، ۲۲۸ متر عرض و ۱۰۶ متر ارتفاع خواهد داشت و در ۲۵ طبقه احداث خواهد شد. این کشتی جایی منحصر به فرد برای زندگی، کار، بازنشستگی، تفریح و بازدید است. کشتی آزادی به صورت مرتب دنیا را دور خواهد زد (سالی دو بار) و بیشتر از نواحی ساحلی عبور خواهد کرد تا امکان گشت و گذار در کل دنیا فراهم شود.

در این کشتی برای ۵۰ هزار نفر آپارتمان‌هایی وجود خواهد داشت هر چند حدود ۱۰۰ هزار نفر در این کشتی به کار و ارائه خدمات و همچنین بازدید خواهند پرداخت. همچنین یک فرودگاه بزرگ و وسایل حمل و نقل در داخل کشتی ساخته خواهد شد. بهترین سیستم آموزشی و درمانی در سطح جهان نیز برای این کشتی در نظر گرفته شده است.

از دیگر ویژگی‌های این کشتی آثار هنری جذاب، معماری خلاقانه، پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، آبشارها و بزرگترین آکواریم آب شور دنیا است. احتمال دارد که با توجه به سرمایه‌گذاری های انجام شده، ساخت این شهر دریایی امسال آغاز گردد.

کشتی آزادی

کشتی آزادی

.کشتی ازادی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *