پرسشنامه عوامل خشونت تماشاگران در مسابقات ورزشی (SVS)

پرسشنامه عوامل خشونت تماشاگران در مسابقات ورزشی (SVS)

ورزش و فعالیت‏‌های مربوط به آن، زمان و انرژی فراوانی از افراد هر جامعه را به خود اختصاص داده و جایگاه مهمی در فرهنگ جوامع پیدا کرده است. رقابت‏‌های ورزشی، ورزشکاران و تماشاگران را در وضعیت‏‌هایی قرار می‏‌دهند که ممکن است‌ قواعد، هنجارها و تقسیم کار به آسانی نقض و به رویارویی‏‌های پرخاش جویانه و خشونت‏‌آمیز منجر شود. آشکارترین نمونه‌‏ رفتار خشونت‏‌آمیز بین ‌طرفداران رشته‌های مختلف ورزشی، پدیده‏‌ای موسوم به “اوباشگری” است که امروزه به شکل نسبتاً سازمان یافته‌‏ای در کشورهایی که در زمینه ورزش پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، به ویژه در اروپا رواج دارد. داده‏‌های یک پژوهش نشان می‏‌دهد بخش عمده‏‌ای از تماشاگران به پرخاشگری کلامی مبادرت می‏‌ورزند، و برخی (معادل ۶ درصد) مرتکب خشونت نیز می‏‌شوند. میانگین خشونت و پرخاشگری ورزشی بین تماشاگران که مبادرت به پرتاب اشیاء به داخل زمین می‌‏کنند، بیش از دو و نیم برابر تماشاگرانی است که فقط به ناراحتی اکتفا کرده و واکنشی نشان نمی‏‌دهند. برخی محققین براساس شیوه‏ تجلی پرخاشگری و خشونت، آن را به دو نوع کلامی و فیزیکی تقسیم‌‏بندی کرده‏‌اند. پرخاشگری کلامی در جریان تقابل و رویارویی دو فرد یا گروه و از طریق تهدید، جنجال، تمسخر و استهزاء و سخنان توهین‌‏آمیز بروز می‏‌کند. دانینگ و همکارانش در دانشگاه لیسستر با اشاره به فرضی و خیالی بودن تقسیم‌ بندی‏‌های صورت گرفته در مورد انواع خشونت و پرخاشگری، حالت‏‌های مختلف آن را رفتار واقع طیفی می‌دانند که بازتاب آمیزه‌ای از فکر و احساس است و هیچ شکلی از خشونت در آن هرگز به ‌صورت خالص یافت نمی‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه عوامل خشونت تماشاگران در مسابقات ورزشی (SVS)

پرسشنامه عوامل خشونت تماشاگران در مسابقات ورزشی (SVS) در پژوهشی که اسکندری و بجانی در سال ۱۳۹۱ با عنوان مطالعه عوامل مؤثر بر بروز خشونت از دیدگاه تماشاگران فوتبال انجام داده‌اند به وجود آمد. این پرسشنامه جامع دارای ۳۵ عبارت و ۱۰ زیرمقیاس است.

نمره‌گذاری پرسشنامه عوامل خشونت تماشاگران در مسابقات ورزشی (SVS)

همکاران ما در بخش تربیت بدنی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه عوامل خشونت تماشاگران در مسابقات ورزشی (SVS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت ده زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه عوامل خشونت تماشاگران در مسابقات ورزشی (SVS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه عوامل خشونت تماشاگران در مسابقات ورزشی (SVS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه عوامل خشونت تماشاگران در مسابقات ورزشی (SVS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری پرخاشگری در ورزش

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *