دانلود پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (RSES)

معرفی پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (RSES)

عزت نفس مفهومی است که از همان ابتدا نظر روانشناسان را به خود جلب کرد. ویلیام جیمز در این باره می‌گوید: احساسات ما در این دنیا بستگی به این دارد که ما خودمان و کارهایمان را چگونه می‌بینیم. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که عزت نفس با سلامت روان بهتر، پیشرفت تحصیلی، رضایت از زندگی، شادکامی و سایر متغیرهای مثبت روانشناختی رابطه دارد. از سوی دیگر عزت نفس پایین پیش‌بینی کننده بسیاری از اختلالات روانشناختی از جمله افسردگی است. با توجه به این دلایل سنجش عزت نفس جزو اولویت‌های متخصصان سلامت روان است. در مطالب پیشین دو پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و عزت نفس آیزنک را به شما معرفی کرده و فایل آن را برای دانلود قرار دادیم. امروز با یکی دیگر از پراستفاده‌ترین ابزارهای این حوزه آشنا خواهیم شد.

پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (RSES) در سال ۱۹۶۵ توسط روزنبرگ ساخته شد. این پرسشنامه متشکل از ده ماده است که احساسات مثبت و منفی فرد درباره خودش را می‌سنجد. با توجه به اینکه ویژگی‌های روانسنجی این پرسشنامه در پژوهش‌های مختلف بسیار مناسب گزارش شده است، این پرسشنامه محبوبیت زیادی به خصوص در میان پژوهشگران دارد. بر اساس اظهارات سازنده آن، این ابزار یک مقیاس تک عاملی است هر چند در سال‌های گذشته بر دو عامل مثبت و منفی در آن تأکید می‌کنند. ۱۰ ماده این پرسشنامه در فرم اصلی و انگلیسی آن به صورت چهار گزینه‌ای (کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم) نمره گذاری می‌شود اما در فرم ایرانی به صورت موافقم و مخالفم نمره گذاری می‌شود.

نمره گذاری پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (RSES)

نمره گذاری پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (RSES) توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است. فرم ایرانی این پرسشنامه دارای دو گزینه است (موافقم و مخالفم). نمره به دست آمده به ترتیب زیر تفسیر می‌شود که این تفسیر نیز در فایل آماده شده توسط موسسه آمده است:

  • عزت نفس خیلی بالا
  • عزت نفس خیلی پایین
  • عزت نفس بالا
  • عزت نفس پایین

خرید و دانلود پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (RSES)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (RSES) که در قالب یک فایل ورد توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- فایل ورد و pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۲-نمره‌گذاری کامل به همراه شیوه تفسیر نمرات به دست آمده

۳- روایی و پایایی ایرانی با رفرنس معتبر

۴- تاریخچه ساخت پرسشنامه

۵- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

قیمت4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *