پرسشنامه سبک‌های پردازش اطلاعات (REI)

پرسشنامه سبک‌های پردازش اطلاعات (REI)

روش‌هایی که افراد دنیای پیرامون خود را دریافت می‌کنند، درباره آن قضاوت می‌کنند و مسایل و مشکلات مربوط به آن را حل می‌کنند، متفاوت است. برخی از افراد بیشتر بر غرایز و احساسات درونی متکی هستند؛ در حالیکه دیگران بر جنبه‌های مهم، عناصر اصلی مسایل و پیامدها تکیه می‌کنند. از این رو، سبک‌های پردازش اطلاعات یکی از موضوعات بحث‌انگیز در حوزه روان‌شناسی است. بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که دو نوع سبک پردازش در افراد وجود دارد. چنین الگوهایی اغلب الگوهای پردازش دوگانه نامیده می‌شود. اگرچه الگوهای متعددی در این زمینه وجود دارد، با این حال در سال‌های اخیر اپستین و همکاران نظریه شخصی شناختی ـ تجربه‌گرایی را مطرح کرده‌اند. بر اساس نظریه شخصی شناختی ـ تجربه‌گرایی دنیا از طریق دو نظام پردازش اطلاعات در افراد مفهوم‌سازی می‌شود: خردگرایی و تجربه‌گرایی. اگرچه انسان‌ها ممکن است از هر دو سبک بهره‌مند شوند، اما آنها مستقل ار هم هستند. سبک خردگرایی سطوح بالایی از منابع شناختی را می‌طلبد و بیشتر کلامی، تحلیلی، آگاهانه و به نسبت کند است، که از طریق قوانین منطقی استنتاج عمل می‌کند. این نظم رفتارها را از طریق ارزیابی آگاهانه رویدادها میانجی‌گری می‌کند. در مقابل، سبک تجربه‌گرایی فطری و انطباقی است و به ما این امکان را می‌دهد تا از تجربه یاد بگیریم. این نظام رفتارها را از طریق رمزگردانی پیامدهای قبلی، به ویژه آن تجاربی که بار هیجانی دارند، ازطریق اجتناب هیجانات منفی و تسهیل هیجانات مثبت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معرفی پرسشنامه سبک‌های پردازش اطلاعات (REI)

پرسشنامه سبک‌های پردازش اطلاعات (REI) را اپستین و پاسینی در سال ۱۹۹۹ طراحی نمودند. نسخه اصلی این پرسشنامه ۴۰ سوال دارد اما درهنجاریابی این آزمون در ایران، سوالات آن به ۲۲ سوال تقلیل یافت. این هنجاریابی توسط رضایی در سال ۱۳۹۰ بر روی جامعه دانشجویان انجام شد. پرسشنامه مذکور ۲ خرده مقیاس خردگرایی و تجربه‌گرایی را شامل می‌شود.

نمره‌گذاری پرسشنامه سبک‌های پردازش اطلاعات (REI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک‌های پردازش اطلاعات (REI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالاتی که دارای نمره‌گذاری معکوس هستند نیز مشخص گردیده‌اند.

خرید و دانلود پرسشنامه سبک‌های پردازش اطلاعات (REI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سبک‌های پردازش اطلاعات (REI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سبک‌های پردازش اطلاعات (REI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سبک‌های پردازش اطلاعات

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *