معرفی مقیاس کنترل عمل دیفندروف و همکاران (ACS)

مقیاس کنترل عمل دیفندروف و همکاران (ACS)

مسیر میان نیت‌ها و آرزوها تا عمل، اغلب مسیری طولانی است و با موانع بسیاری پوشیده شده است. انسان‌ها در زندگی حرفه‌ای، آموزشی و اجتماعی خود با تعهدات بسیاری مواجه می‌شوند. مدیریت این خواسته‌های روزمره، با هزینه‌هایی همراه است. در واقع زندگی کردن با تعهدات زیاد، انرژی و عملکرد افراد را تضعیف کرده و آن‌ها را نا امید می‌کند. بنابراین چگونگی مقابله موثر با الزامات محیطی، دارای اهمیت فروانی است و از سوی دیگر، در بعضی شرایط افراد با تعارض در انجام اعمالی مواجه می‌شوند که همه آنها مطلوب و ممکن هستند. در این شرایط افراد به مکانیزم‌های روان‌شناختی ویژه‌ای نیاز دارند که به مجموعه‌ای از اعمال در برابر اعمال دیگر متعهد شوند. این مکانیزم‌های روان‌شناختی به افراد کمک می‌کنند که حتی در شرایط تهدیدآمیز یا الزامات محیطی، در جست و جوی اهدافشان استوار باشند. کنترل عمل یکی از فرآیندهای خودتنظیمی است که به افراد اجازه می‌دهد مقاصدشان را شکل دهند، نگهداری کنند و آنها را اجرا کنند، و اهدافشان را به اعمال عینی تبدیل کنند. طبق نظریه کنترل عمل، این توانایی خودتنظیمی به عنوان یک صفت مفهوم‌سازی می‌شود و در پیوستاری از جهت‌گیری پویا تا جهت‌گیری ایستا اندازه‌گیری می‌شود. جهت‌گیری پویا و ایستا، به تفاوت‌های فردی در توانایی تنظیم هیجانات، شناخت و رفتار، به منظور انجام اعمال ارادی مربوط می‌شود. به بیان دیگر، جهت‌گیری پویا و ایستا نشان دهنده تفاوت‌های فردی در فرآیندهای خودتنظیمی است که در طول پیگیری اهداف واقع می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس کنترل عمل دیفندروف و همکاران (ACS)

مقیاس کنترل عمل دیفندروف و همکاران (ACS) در سال ۲۰۰۰ طراحی شد. این پرسشنامه شامل ۲۲ گویه و سه بعد کناره‌گیری/اشتغال ذهنی، آغازگری / دودلی، و پافشاری / بی‌ثباتی است. هر گویه دو گزینه دارد (الف و ب) که یکی از گزینه‌ها نشان‌دهنده جهت‌گیری پویا و دیگری نشان‌دهنده جهت‌گیری ایستا است.

نمره‌گذاری مقیاس کنترل عمل دیفندروف و همکاران (ACS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل مقیاس کنترل عمل دیفندروف و همکاران (ACS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس کنترل عمل دیفندروف و همکاران (ACS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود  مقیاس کنترل عمل دیفندروف و همکاران (ACS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس کنترل عمل دیفندروف و همکاران (ACS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری کنترل عمل

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *