پرسشنامه اشتیاق به مدرسه وانگ و همکاران (SES)

پرسشنامه اشتیاق به مدرسه وانگ و همکاران (SES)

اشتیاق به مدرسه متغیر مهمی است که برای یادگیری حیاتی است تا جایی که از آن به‌عنوان یک منادی مهم یادگیری یاد می‌شود. این متغیر همچنین به‌عنوان نقطه محوری اکثر نظریات مربوط به افت تحصیلی به‌حساب می‌آید. طبق گزارش یونسکو نزدیک به ۱۴ میلیون دانش‌آموز در سراسر جهان ترک تحصیل نموده‌اند. همچنین نرخ ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس با کاهش قابل‌توجهی مواجه شده است، به‌طوری‌که در ایسلند ۴۹ درصد و در ایتالیا، دانمارک، سوئد، نروژ، و نیوزلند بین ۶۴ تا ۷۰ درصد از دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام می‌کنند و به تحصیل ادامه می‌دهند. سازه اشتیاق به مدرسه ریشه در بخشی از نظریه کنترل اجتماعی دارد که بر نقش احساسات فردی دلبستگی و تعلق به نهادهای اجتماعی تأکید می‌کند. در این دیدگاه رفتار ضداجتماعی جوانان بر اساس پیوندهای بین فرد و جامعه تبیین می‌شود، به همین صورت بی اشتیاقی نیز می‌تواند نتیجه تضعیف رابطه فرد با نهادهای آموزشی باشد. در نظریه کنترل اجتماعی این پیوندها به‌وسیله تعهد، باورها، دلبستگی و اشتیاق مشخص می‌شوند. در مدل‌های جدید افت تحصیلی، این عناصر نظری بر مفهوم‌سازی اشتیاق دانش‌آموز تأثیر بسزایی داشته‌اند. در مدل میانجی‌گری تینتو فرض می‌شود که تعهدات دانش‌آموز نسبت به اهداف آموزشی به‌طور مستقیم بر میزان درگیری دانش‌آموز با تکالیف مربوط به مدرسه تأثیر می‌گذارد، در مقابل اشتیاق به مدرسه نیز بر مدت‌زمانی که دانش‌آموز در این نهاد سپری می‌کند اثر دارد. در مدل مشارکت ـ همانندسازی فین اشتیاق به مدرسه تحت عنوان همانندسازی با مدرسه و مشارکت در آن تعریف می‌شود و این دو عامل هستند که مسئولیت نیازها، مشارکت در فعالیت‌های اصلی و فوق‌برنامه کلاسی را بر عهده‌دارند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه اشتیاق به مدرسه وانگ و همکاران (SES)

پرسشنامه اشتیاق به مدرسه وانگ و همکاران (SES) در سال ۲۰۱۱ توسط وانگ و همکاران طراحی شد. این پرسشنامه شامل ۲۳ سؤال است و سه جنبه رفتاری، هیجانی، و شناختی اشتیاق به مدرسه را در برمی‌گیرد. اشتیاق رفتاری در دو خرده مقیاس توجه و تمکین، اشتیاق هیجانی در دو خرده مقیاس تعلق به مدرسه و ارزش گذاشتن به آموزش مدرسه‌ای و اشتیاق شناختی نیز به‌وسیله دو خرده مقیاس خودتنظیمی و کاربرد راهبرد شناختی هستند.

نمره‌گذاری پرسشنامه اشتیاق به مدرسه وانگ و همکاران (SES)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه اشتیاق به مدرسه وانگ و همکاران (SES) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت شش زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه اشتیاق به مدرسه وانگ و همکاران (SES)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اشتیاق به مدرسه وانگ و همکاران (SES) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه اشتیاق به مدرسه وانگ و همکاران (SES)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری اشتیاق به مدرسه

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *