خطرناک ترین جاده های دنیا

خطرناک ترین جاده های دنیا

 همه ما جاده‌های خطرناکی را دیده‌ایم و گاهاً در آن‌ها رانندگی نیز کرده‌ایم. اما برخی جاده‌ها به قدری خطرناک هستند که افراد بسیار کمی جرات رانندگی در آنها را دارند. این جاده‌ها، به عنوان “نزدیکترین جاده‌ها به بهشت​​!” شناخته می‌شوند و دلیل آن موقعیت مکانی آن‌هاست. تاکنون حوادث منجر به مرگ بسیاری در این “جاده‌های مرگ” رخ داده‌اند.
اگر شما آماده شروع سفر خود هستید، مراقب باشید! شما باید برای اجتناب از سقوط خطرناک از یک صخره سنگی، وجود یک مانع در وسط جاده، رانندگی در لبه یک پرتگاه، فرار کردن از مسیر رانندگان پر سرعت، و یا مقابله با یک راه طولانی پر از گل آماده باشید.

۱- جاده Yungas شمالی در بولیوی

این جاده که به جاده مرگ نیز معروف است در منطقه یانگاس در بولیوی قرار دارد. این جاده که بین لاپاس پایتخت بولیوی تا کوریکو کشیده شده است ۴۰ مایل طول دارد (حدود ۶۴ کیلومتر). به گفته بانک توسعه قاره آمریکا، این مسیر “خطرناک ترین جاده جهان” است. برآورد می‌شود که تاکنون حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر در این جاده جان خود را در نتیجه تصادف از دست داده‌اند.

جاده مرگ

۲- جاده تونل Guoliang در چین

این جاده در کوه های Taihang در استان هونان چین واقع شده است. روستای کوچک Guoliang ;i در بالای کوه قرار دارد، دور از تمدن مدرن است. در گذشته تنها راه برای رسیدن به این روستا راه رفتن از طریق دره‌ای بود که توسط صخره‌های خطرناک احاطه شده بود. با این حال، دولت چین تصمیم گرفت که برای ساخت یک جاده در این منطقه سرمایه گذاری کند. این جاده کوهستانی توسط مردم محلی در سال ۱۹۷۲ ساخته شده و در آن زمان ۵ سال زمان برای ساخت آن صرف شد.

تونل مرگ

۳- بزرگراه Halsema در فیلیپین

این بزرگراه در رتبه اول بزرگراه‌های فیلیپین از نظر ارتفاع قرار دارد. بزرگراه Halsema حدود ۱۵۰مایل (۱۴۱ کیلومتر) طول دارد. رانش زمین و سقوط گل و لای و سنگ در امتداد این جاده شایع است. رانندگان اتوبوس در این جاده باریک با سرعت‌های بالا سفر می‌کنند و آن را برای وسایل نقلیه کوچکتر بسیار خطرناک می‌سازند.

جاده مرگ

۴- جاده Taroko Gorge در تایوان

کلمه Taroko در زبان قبیله Truku به معنی “با شکوه و پر زرق و برق” است. این جاده کوهستانی همانند رشته سیم باریک است. این جاده از منطقه Dongshi در شهرستان تای چونگ آغاز می‌شود و متصل به بزرگراه هوالین، در ساحل شرقی این کشور در سواحل اقیانوس آرام است. این جاده هنگامی که زمین لرزه و توفان وجود دارد بسته است و دلیل این امر آن است که در این شرایط رانندگی در آن  غیر ممکن است.

جاده مرگ

۵- جاده سیبری به یاکوتسک در روسیه

این جاده به ویژه در طول ماه‌های زمستان خطرناک است، البته زمستان در سیبری و یاکوتسک حدود ده ماه است! شرایط زمستانی این جاده همراه با بارش برف سنگین، یخ، و دید کم رانندگی در آن را بسیار خطرناک می‌کند اما این راه تنها راه به یاکوتسک، شهر روسیه است.

جاده مرگ

۶- جاده Trollstigen در نروژ

این جاده که در زبان انگلیسی به “پیاده رو ترول” ترجمه شده است،در کوه راوما در نروژ واقع شده است. این جاده به قدری خطرناک است که دولت ورود وسایل نقلیه بیش از ۱۲ متر طول به این جاده را ممنوع کرده است. با این حال، این جاده محبوب در طول فصل توریستی بسیار شلوغ است. این جاده در زمستان و بهار به دلیل بارش برف سنگین بسته می‌شود. ساخت این جاده کوهستانی در سال ۱۹۳۶ شروع شد و پس از  ۸ سال زمان به پایان رسید.

جاده مرگ

۷- جاده زوجی در هند

این جاده خطرناک که در هند واقع شده است یکی از مهم ترین راه‌های این کشور است و مسیر حیاتی به برخی از مناطق دور و کوهستانی محسوب می‌شود. این جاده در ولسوالی‌له در قسمت غرب هیمالیا و سرینگر به بزرگراه ملی هند متصل می شود. جاده زوجی بسیار باریک و خطرناک است و آب و هوا نیز می تواند این جاده را خطرناک‌تر سازد چرا که گاهی اوقات تجربه بارش برف سنگین و بادهای خشن در این جاده وجود دارد. علاوه بر این، بیش از ۶۰ رانش زمین در این جاده اتفاق افتاده است. طول این جاده در حدود ۱۰ کیلومتر است و در برخی نقاط ارتفاع آن از سطح دریا به ۳۵۰۰ متر می‌رسد.

جاده مرگ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *