پرسشنامه پاسخ‌های مقابله ای بلینگز و موس (CRI)

پرسشنامه پاسخ‌های مقابله ای بلینگز و موس (CRI)

مفهوم مقابله در سال ۱۹۶۶ توسط لازراوس معرفی شد و ازآن‌پس شیوه مقابله افراد با مشکلاتشان موردبررسی قرار گرفت و ابزارهایی برای اندازه‌گیری آن تهیه شد. به عقیده لازاروس دو نوع مقابله اصلی در برابر فشار روانی وجود دارد. در مقابله مسئله مدار فرد بر عامل فشار آور متمرکز می‌شود و سعی می‌کند اقدامات سازنده‌ای در راستای تغییر شرایط فشار آور یا حذف آن انجام دهد. در مقابل، در مقابله هیجان هیجان‌مدار سعی می‌کند پیامدهای هیجانی واقعه فشار آور را مهار کند. کارکرد اولیه مقابله هیجان مدار، تنظیم و مهار هیجانی عامل فشار آور است تا تعادل هیجانی فرد حفظ شود. استفاده از پاسخ‌های مقابله‌ای مؤثر، به افراد در غلبه بر مشکلات جسمانی و روانی، روابط بین فردی، اجتماعی و تعارضات فردی کمک می‌کند، درنتیجه این افراد از کیفیت زندگی و سلامت روان بهتری برخوردارند. بر همین اساس، بیلینگز و موس پنج نوع مقابله اصلی را در دودسته معرفی نمودند. این پنج نوع مقابله شامل مقابله متمرکز بر حل مسئله، مقابله متمرکز بر ارزیابی شناختی، مقابله متمرکز بر جلب حمایت اجتماعی از دوستان، خانواده و افراد غیرمتخصص به‌منظور درد دل کردن، مقابله متمرکز بر جسمانی کردن و مقابله متمرکز بر مهار هیجانی است. حل مسئله، ارزیابی شناختی و جلب حمایت اجتماعی از طریق مشورت با متخصصان، در حیطه مقابله مساله‌مدار قرار می‌گیرند و مقابله‌های متمرکز بر مهار هیجانی، جسمانی کردن و جلب حمایت اجتماعی از نوع مقابله‌های هیجان‌مدار هستند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه پاسخ‌های مقابله ای بلینگز و موس (CRI)

پرسشنامه پاسخ‌های مقابله ای بلینگز و موس (CRI) در سال ۱۹۸۴ در پی دستیابی به روشی آسان و معتبر برای ارزیابی پاسخ‌های مقابله‌ای مشتمل بر ۳۲ سؤال طراحی کردند. این پرسشنامه از پنج زیرمقیاس شامل مقابله مبتنی بر حل مسئله، مقابله مبتنی بر جسمانی کردن و مقابله مبتنی بر هیجان، مقابله مبتنی بر ارزیابی شناختی و مقابله مبتنی بر جلب حمایت اجتماعی تشکیل می‌شود.

نمره‌گذاری پرسشنامه پاسخ‌های مقابله ای بلینگز و موس (CRI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه پاسخ‌های مقابله ای بلینگز و موس (CRI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه پاسخ‌های مقابله ای بلینگز و موس (CRI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه پاسخ‌های مقابله ای بلینگز و موس (CRI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه پاسخ‌های مقابله ای بلینگز و موس (CRI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری راهبردهای مقابله‌ای

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *