پرسشنامه خودکارآمدی درد (PSEQ)

پرسشنامه خودکارآمدی درد (PSEQ)

 شکست در رهایی از درد، یکی از عواملی است که بیماران درد مزمن را به سمت افکار و رفتارهای خودکشی سوق می‌دهد. در همین راستا اخیراً مفهوم عوامل محافظت‌کننده در برابر خودکشی مطرح‌شده است که به‌عنوان افکار، عقاید یا توانایی‌هایی توصیف میشود که از افراد در برابر اثرات آسیب رسان عوامل خطر محافظت می کند. وجود عوامل محافظت‌کننده در کنار عوامل خطر، اثرات عوامل خطر را کاهش داده و به‌صورت ضربه گیر در برابر احتمال بروز افکار و رفتارهای خودکشی عمل می کند. مطالعات متعدد طیف گسترده ای از عوامل تعدیل‌کننده و محافظت‌کننده در برابر عوامل خطر خودکشی را شناسایی کرده است. گروهی از محققان بر اساس الگوی ارزیابی طرح واره ی خودکشی (SAMS) نشان داده اند خودارزیابی های مثبت که مشابه مفهوم خودکارآمدی بندورا است و به معنی اطمینان افراد به توانایی شان در نشان دادن رفتارهای خاص، مدیریت هیجان ها، رویارویی با موقعیت‌های دشوار زندگی و به دست آوردن حمایت های اجتماعی است، یکی از عوامل تعدیل‌کننده در برابر خودکشی محسوب می شود. خودکارآمدی مرتبط با درد عبارت است از میزان اطمینان فرد به توانایی اش برای حفظ عملکرد علی رغم وجود درد که نقش آن در ناتوانایی های مربوط به درد در تحقیقات متعدد نشان داده‌ شده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه خودکارآمدی درد (PSEQ)

پرسشنامه خودکارآمدی درد (PSEQ) یک پرسشنامه ده سؤالی است که بر اساس نظریه بندورا در مورد خودکارآمدی می باشد و به‌منظور ارزیابی باور بیمار از توانایی‌اش در انجام فعالیت های گوناگون علی رغم وجود درد توسط نیکولاس در سال ۱۹۸۰ مشتمل بر ۱۰ سوال ساخته‌ شده است.

نمره‌گذاری پرسشنامه خودکارآمدی درد (PSEQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه خودکارآمدی درد (PSEQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، تفسیر نمره گذاری آن نیز ارایه شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه خودکارآمدی درد (PSEQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خودکارآمدی درد (PSEQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه خودکارآمدی درد (PSEQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودکارآمدی درد

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *